[elektro] [elektro-etc] Mekkora átvágás
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sat Sep 17 14:26:29 CEST 2011
2011/9/17 Nemeth Tibor <nemeth.tibor798 at t-online.hu>:
>
> 2011.09.17. 9:45 keltezéssel, Xorn írta:
>> Erdekes cucc. 1,9-2,5V-os fesz az eddig megszokott 3,4-3,6V helyett,
>> viszont 10C folott (!!!) toltheto. Hatranya viszont, hogy alacsonyabb
>> az energiasurusege, mint a jelenlegi litiumos akksiknak. Megfelelo
>> kikepzessel 350 mAh/g folott is tudnak a szenelektrodasok, mig a
>> LiTi-re csak annyit irnak, hogy "kevesebb", konkret erteket nem
>> talaltam. Viszont 4-8 ora helyett 10 perc alatt fel lehet tolteni, ami
>> eleg jelentosen ellensulyozza ezt a hatranyt.
>
> Ha még a villany-autóról van szó, szerintem nem ellensúlyozza. Miért is
> kellene 10 perc alatt feltölteni? Egy autó teljesítménye mondjuk 50kW.
Mert kulonben nagyobb tavolsagok megtetelere alkalmatlan.
> Ha ezt 3 órán át tudná az akku és 10 perc alatt fel akarod tölteni az
> mindenféle hatásfok korrekció nélkül is sacc/kb. 0.9MW teljesítményt
> igényelne. A villanyautó, már ha lenne tömegesen, pont arra lenne jó, a
> közlekedésen kívül,(amíg töltjük) hogy kiegyenlítse a hálózaton fellépő
> erősen változó teljesítményigényt és ezt elvárhatóan kedvezményes
> tarifával támogatná az áramszolgáltató. Ebbe nyilván még a
> kedvezményezett időszakban sem tartozna bele a 10 percig kétszázszoros
> teljesítmény feltéve, már egy átlagos háztartáshoz viszonyítva.
> Csak az érdekesség kedvéért, ha valaki tudja írja meg, mibe kerülne
> nekem, ha naponta 10 percre 900kW teljesítmény igénnyel lépnék fel.
> Ha valami csoda folytán az üzemanyag töltő állomások ilyen 10-perces
> töltőket telepítenének, én azonnal palacsintasütőt nyitnék mellettük,
> mert ennyi idő alatt már unalmában is benyomna egy-két palacsintát a
> fáradt vándor, az éhes meg többet is. Persze ehhez is nagy csoda
> kellene, mert ma ugye 12 autó elfér egy benzinkútnál egyszerre. Ha a
> töltés nem 1 perc hanem 10 akkor ez még szűkös is lehet, tehát legalább
> ekkora teljesítményre 12*0.9=10.8MW villamos teljesítmény kellene
> odavinni, ami azért nem egy vékony drót.
Ez igaz, de egyelore meg mindig ez az egyetlen ismert megoldas.
> Visszatérve az akkura,kicsiben, egyéb felhasználások esetén persze
> fontos szempont lehet a gyors tölthetőség, de autónál nem gondolom.
Attol fugg.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro
mailing list