[elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Sep 11 02:39:57 CEST 2011


Ketsegkivul , de attol hogy kulon van , agressziv tuskeve alakulhat ha nincs a rendszerben akku. Fajhat mindennek amia rendszeren van.

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Ferenc Kiss <ferenc.kiss at firewall.hu>
Sent: Sunday, September 11, 2011 2:02
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?

Igen, de az egy külön történet..




> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of
> charles.hoss
> Sent: Saturday, September 10, 2011 6:57 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> 
> Hat , elvben de , de pl a munkautem tusket general rajta.
> 
> Bye
> dexter
> 
> Sent from my HTC
> 
> -----Original Message-----
> From: Ferenc Kiss <ferenc.kiss at firewall.hu>
> Sent: Saturday, September 10, 2011 17:38
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> 
> Pontosabban? A két mágnes egymás melletti elmozdulása nem szinusz hullámot
> termel?
> 
> > -----Original Message-----
> > From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
> Of
> > Várszegi Péter
> > Sent: Saturday, September 10, 2011 5:21 PM
> > To: elektro at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> >
> > Elméletben, gyakorlatban meg nem így működik...
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Ferenc Kiss
> > Sent: Saturday, September 10, 2011 3:03 PM
> > To: elektro at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> >
> > Amit leírtam a semmi más nem volt, mint alapjáraton el lett távolítva az
> > akku.
> >
> > Közben a feszültség szabályzó egyértelműen működött a visszajelzés szerint.
> > Egy generátor egy adott fordulatszámnál és adott gerjesztésnél szépen
> > ellaposodó üzemi feszültség jelleggörbével rendelkezik és a kapocsfeszültség
> > az aktuális akku töltőáramból és a generátor belső ellenállásából számítható
> > feszültség növekedést fog produkálni egy nagyon rövid ideig. Lusta vagyok
> > számolgatni, de ez a tüske szerintem 1V alatt van amit a feszültség
> > szabályzó le is szabályoz rögtön.
> >
> > A későbbiekben a fordulatszám változásból adódó feszültség ingadozást a
> > feszültség szabályzó követni tudja és a generátor feszültségét mindig vissza
> > fogja húzni a jelleggörbe üzemi szakaszára.
> >
> > Feri
> >
> > > -----Original Message-----
> > > From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
> > > Of
> > > Várszegi Péter
> > > Sent: Saturday, September 10, 2011 1:41 PM
> > > To: elektro at tesla.hu
> > > Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> > >
> > > Mert ez a tapasztalat... :(
> > > Nem még soha, de kíváncsi lennék egy ilyen megfutás amikor levesszük az
> > > akksit mekkora feszt generál...
> > > Elvileg, ha kicsi a generátor és be van kapcsolva egy sor fogyasztó, akkor
> > > túlélheti minden, de nagy gépeknél, ahol nagy a generátor is ott nem
> > > szokta
> > > elviselni.
> > > Ferenc kedvéért leírom röviden:
> > > Az akkunak több feladata van, ebből az egyik az, hogy azt az energiát amit
> > > a
> > > kocsi nem tud felvenni azt felveszi, ha kiveszed az akksit attól a
> > > generátor
> > > még termel és ugye ha áramot nem tud leadni, akkor elkezd nőni feszültség
> > > amit a feszszabályzója nem szokott tolerálni, ha megfut az is meg akkis
> > > sincs benne, akkor ki tudja mekkora tüskék lesznek amit már az elektronika
> > > sem visel el.
> > > És pont az akkumulátor miatt lehet túlfesszel tölteni és indítózni, mert
> > > az
> > > szépen "lekezeli".
> > > Persze kivéve ha tekercselt aksi van benne mert az egyáltalán nem viseli
> > > el
> > > a túlfeszt, de az elég ritka.
> > >
> > > -----Original Message-----
> > > From: Moczik Gabor
> > > Sent: Saturday, September 10, 2011 1:19 PM
> > > To: elektro at tesla.hu
> > > Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> > >
> > > Várszegi Péter írta:
> > > > Nem a lebarmozás a volt a cél, meg egy ilyen listán szerintem tök
> > > > felesleges
> > > > egy ilyen egyszerű dolgoknak mint a generátor a fizikáját magyarázni,
> > > > pláne,
> > > > hogy egy másik emailben leírtam nagyjából, hogy miért hülyeség ezt
> > > > csinálni.
> > > > Meg valaki más is megmagyarázta már, hogy miért nem fog semmi ettől
> > > > tönkremenni.
> > >
> > > Hogy a fedélzeti elektronikák hogy bírják az valóban kétséges, némi
> > > védelem bizonyára van bennük tüskék ellen, de azt én is kétlem hogy
> > > tartós túlfeszt elviselnének. Nyilván autója és generátora válogatja
> > > hogy milyen fesz alakul ki akku nélkül, de azért tisztességes terhelés
> > > van a generátoron.
> > >
> > > Azt viszont nem igazán értem, hogy a generátornak miért is kellene
> > > tönkremennie...
> > >
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> > >
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> >
> >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> 
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list