[elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
Várszegi Péter
varszegi at kapos-net.hu
Sat Sep 10 13:41:07 CEST 2011
Mert ez a tapasztalat... :(
Nem még soha, de kíváncsi lennék egy ilyen megfutás amikor levesszük az
akksit mekkora feszt generál...
Elvileg, ha kicsi a generátor és be van kapcsolva egy sor fogyasztó, akkor
túlélheti minden, de nagy gépeknél, ahol nagy a generátor is ott nem szokta
elviselni.
Ferenc kedvéért leírom röviden:
Az akkunak több feladata van, ebből az egyik az, hogy azt az energiát amit a
kocsi nem tud felvenni azt felveszi, ha kiveszed az akksit attól a generátor
még termel és ugye ha áramot nem tud leadni, akkor elkezd nőni feszültség
amit a feszszabályzója nem szokott tolerálni, ha megfut az is meg akkis
sincs benne, akkor ki tudja mekkora tüskék lesznek amit már az elektronika
sem visel el.
És pont az akkumulátor miatt lehet túlfesszel tölteni és indítózni, mert az
szépen "lekezeli".
Persze kivéve ha tekercselt aksi van benne mert az egyáltalán nem viseli el
a túlfeszt, de az elég ritka.
-----Original Message-----
From: Moczik Gabor
Sent: Saturday, September 10, 2011 1:19 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
Várszegi Péter írta:
> Nem a lebarmozás a volt a cél, meg egy ilyen listán szerintem tök
> felesleges
> egy ilyen egyszerű dolgoknak mint a generátor a fizikáját magyarázni,
> pláne,
> hogy egy másik emailben leírtam nagyjából, hogy miért hülyeség ezt
> csinálni.
> Meg valaki más is megmagyarázta már, hogy miért nem fog semmi ettől
> tönkremenni.
Hogy a fedélzeti elektronikák hogy bírják az valóban kétséges, némi
védelem bizonyára van bennük tüskék ellen, de azt én is kétlem hogy
tartós túlfeszt elviselnének. Nyilván autója és generátora válogatja
hogy milyen fesz alakul ki akku nélkül, de azért tisztességes terhelés
van a generátoron.
Azt viszont nem igazán értem, hogy a generátornak miért is kellene
tönkremennie...
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list