[elektro] DC Motor áramvédelem PIC-el
joe-
jozsig at gmail.com
Wed Oct 5 22:20:37 CEST 2011
2011-10-05 13:38 keltezéssel, Elektrolight írta:
> Sziasztok..
> Kíváncsi lennék a véleményekre,
> használ e valaki komparátoros áramvédelmet PIC-el..
>
...........
> Elég gyorsak , megbízhatóak ezek, ehhez a feladathoz,
> vagy tegyek inkább egy külső elektronikát?
> Tehát közvetlenül shunt-re köthetők, vagy kell elé erősítő,
> plusz komparátor. Beköthető, vagy ajánlatos hogy kerülje ki a PIC-t..
> Nagyobb áramok esetén.
>
> 12V 20 A körül kellene határolnom egy teljes hidat,
> és lehetőség szerint 0,25 V nál
> nem szeretnék többet elvesztegetni..
>
> Üdv István
.................................................................... :)
2011-10-05 13:58 keltezéssel, Andras Huszti írta:
> Hello!
............
> Minden esetre egy dologra ugyelni kell! Hogy ha debugerrel megallitod
> erdemes atgondolni, hogy mi tortenik. Elkepzelheto, hogy megall a PWM
> jel es akkor kampec a motornak. Erdemes jol atgondolni.
>
> En a kovetkezo megoldast javasolnam. Egy hardweres aramkorlat ami mindig
> mukodik. Mondjuk potival allithato. Egy softweres (ertsd PIC)
> aramkorlat/pwm generator vagy amit akarsz. Igy ha a softweres resz
> megall akkor sincs baj.
>
...........................................................................
Csináltam ilyesmit, 24V -ra, 4 darab fet hidba, a kapcsolás kialakitása
megakadályozta (a felso FET-ek lezártak), hogy statikusan kifeküdjön.
-A szabályozásom szigma/delta átalakitot valositott meg, ahol a
digitalis, kimenet kapcsolgatta a feteket, és ennek a jelnek a szürt
átlagértéke minusz alapjel, volt a PIC TTL jelszintu bemenetére juto,
azzal komparált visszacsatolo jel. A feszültség-szabályozást az azonos
hosszuságu impulzusok sürüsége adta. :)
Ciklikusan müködött még egy ilyen bemenet, de az csak a motor áramát
digitalizálta.
-A preciz fordulatot, optocsatoloval, periodusidö-méréssel eloállitott,
harmadik D/A, a feszültsészabályozora dolgozása adta.
Most a leirtak alapján van, egy irányváltos, fordulatszabályozott
ketyere (ez analog megoldással sok-példányban és jol müködött).
Kellett volna egy forgato-nyomatek-hatarolo is hozzá, hogy az elérhetö
példányoknál, ha valakit beszoritana, kicsit vissza, és proba ujra, ha
ekkor se, ki/be-kapcsolásig álljon lazán.
Az áram mérése, nagyszámu átlag-képzése, arra ráhagyással digitálisan
komparálva az eseti, lett volna a megállitás megoldása.
Szépen müködött,
de a bemutatáskor, a 3cm vastag gumikábelt megzabálta :-D
Az ok: A bemutatonak használt mühely, minden gépe addig le lett
állitva, mire a hálozati fesz igencsak megnövekedet, és ezt a
feszültség-szabályozo rész (átlag)kitöltésben kompenzálta de.
ekkor a motor szükséges árama kevesebb lett. Az átlag nem változott
a pillanatnyi érték igy lényegesen nagyobb rátartással dolgozott.
:)
More information about the Elektro
mailing list