[elektro] Diszkrobbantók
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Nov 13 22:38:15 CET 2011
Skandar Graun wrote:
> Nem fogod elhinni, repülőműszaki főiskolán végeztem. :)
Hát elég hihetetlen!
> Nem tud fel-le csuklani.
Akkor hiányoztál az adott tárgyaknál. Én meg a budaörsi reptéren voltam
különféle okokból sokszor, és szarrá elemeztem a helikoptert pont ebből a
szempontból, de másokkal is beszélgettem, akik viszont értettek is hozzá. Szóval
a forgószárnyak nincsenek igénybevéve hajlításra tőben.
> A felhajtóerő a Bernoulli elv alapján jön létre, nem ventillátorelven.
Ez mellékes, ezt nem firtattam. Ez a lapátra a levegő által ható erőket jelenti.
> Amikor függőlegesen felfelé halad, vagy egyhelyben lebeg, minden lapát
> vízszintes.
Szóval hiányoztál a megfelelő óráról. :-) Csak akkor vizszintes és egy síkban
lévők a lapátok, ha úgy állítják a szögeiket, hogy ne keletkezzen felhajtóerő.
Te magad is írtál az előző egyik emiledben a kifordított esernyő alakról. Ekkor
van felhajtóerő, ekkor van függőleges irányú erőkomponens a forgó szárnyakon,
amik összeadódnak a rotortengelyen, ez emeli meg a gépet, ez tudja lebegve
tartani is. Lebegés csak ennél a V alaknál lehetséges.
> De a repülőgép szárnya is mennyivel könnyebb, mint a gép teste. Mégis
> elbírja a több tonnás törzset.
A repülőgép szárnya tényleg hajlításra van igénybevéve, és úgy van tőben meg
mindenütt méretezve. Hogy könnyebb? Az utasgépek üzemanyaga a szárnyukban
szokott lenni, az meg néha akár 80 vagy 100 tonna is lehet. De nincs jelentősége
a repülőgép szárnysúlyának, tömegének. A helikopteré nem lehet könnyű elvileg
sem. Tehát, ha létezne hungarocell könnyűségű ménkű erős anyag, a helikopter
forgószárnyára nem lenne alkalmas. Annak muszáj, hogy tömege is legyen.
Én tuti nem jutnék át valami repülős tantárgy technikai minimum kérdésein, de az
a gyanúm, hogy most te sem! :-) Nem baj ez, most nem ebből élsz, szóval
felejteni szabad.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list