[elektro] Diszkrobbantók
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Nov 13 20:29:17 CET 2011
Erdos Zoltan wrote:
> A kiserlet megvalosithato, de leginkabb vincsi motort ajanlanek, az
> porog eleg nagyot :-)
Lehet, hogy nem elég erős. Azt meg nem tudom, hogy elég gyors-e. A sikító
motorja tudom, hogy elég erős és elég gyors is.
A winyómotor mekkorára képes? Nekem gyanús, hogy 10ezer alatti a szokványos
fordulatszáma, nem?
> regen csak aluminium volt, illetve alu otvozet. most a szenszal a
> divat. amugy tenyleg sokat kibir, de eloirasos idokozonkent cserelni
> kell. egy repgep legcsavarra is altalaban 2000 orat adnak
Érdekes nekem ez az egész. Azért, mert ha könnyű anyagból van, akkor ugye
ugyanahhoz az emelőerőhöz vagy nagyobb fordulatszám, vagy nagyobb kúpszög kell.
A légcsavar érthetőbb, az azért jelentős részben hajlító igénybevételnek is ki
van téve. Bár lehet, hogy a nagyobbaknál már használják a helikopternél
megszokott felfüggesztési módi valamilyen részletét legalább, nem? Nagy gépek
légcsavarjait sosem volt módom közelről megnézni. A kicsiknél a tök merev eléggé
szokásos.
> elnyomja a mechanika zaja.. a szelzaj egy vitorlazogepen is minimalis
> a motorosehoz kepest.. kesz lopakodo... plane a repteren gyanutlanul
> gombaszedegetok szamara :-)
Na jó, de ez van messze hangsebesség alatt. Nekem gyanús, hogy a forgó tárcsán
sugárirányban áramló levegő, amikor a szélénél lévő hangsebességű tárcsával
találkozik, produkál valami szokatlant. Még valami párakicsapódási jelenséget is
el tudok képzelni a tárcsa szélénél.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list