[elektro] kerék csere házilag
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Nov 7 16:25:01 CET 2011
2011/11/7 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> "L. Pásztor" wrote:
>
>> De ha jön szemben az M5-ön a BELSŐ sávban egy román, mert elb...ta a
>> kijáratot és visszafordult a szőrőstalpú barom-állatja, akkor (ha
>> észnél vagy) akár 160-nál is lekormányzhatod a leálló sávra az autót,
>> anélkül hogy kiborulnál vele.
>
> Vagyis ezzel felül lehet írni a fizika törvényeit? :)
>
> Ha adott a tapadás (tegyük fel, hogy a gumi-aszfalt viszonya olyan, hogy nem
> csúszik meg a kerék), és adott a járgány súlypontjának a magassága, a jármű
> szélessége, akkor ezek egyértelműen meghatározzák, hogy borul-e a jármű vagy
> nem. Semmi köze nem lesz ahhoz, hogy miből van a felni. Max annyiban, hogy ha
> nagyon peres a gumi, akkor erős kanyarban nem fog a gumi befordulni az autó alá,
> ezzel a szélesség ebből a szempontból lényeges adata megmarad.
>
> Ha meg a surlódás kevés, akkor végképp mindegy, miből van bármi is a gumin és az
> aszfalton kívül, akkor is kisodródik, és csak a terepviszonyoktól függ, hogy
> aztán mi lesz vele.
Ez azert egy erdekes dolog. Ki tudod szamolni szepen fizikabol, hogy
adott tapadasi egyutthato, meretek stb. mellett minek kellene
tortennie, milyen ivu kanyart milyen tempoban lehet bevenni. Azutan
jon valaki, aki tud vezetni (ertsd: kepzett, profi versenyzo), es
megcsinal egy olyat az autoval, amit szerinted, a szamitasok alapjan
nem lenne neki szabad tudni. :-)
Best regards,
Andy
More information about the Elektro
mailing list