[elektro] Bitosíték feszültségesése
Elight
elight at gmail.hu
Mon Nov 7 09:43:29 CET 2011
Szia
Szerintem kicsit nehezen gyakorolnám egy tirisztoron
a FET ek tulajdonságait.
Itt a célom volt:
Ismerkedés a FET-ekkel,
pl. mit bírnak ki lökésszerű terhelésekre..
Egy jó gyakorlati közelítés a zárlati áramok alakulásának
mérése, és a FET ek gyakorlati viselkedésének vizsgálata
változó tápfeszültségnél határ terheléssel ..
( Katalógus szerint számolva vagy szimulálva
túlélte - nem éste túl,
és a gyakorlatban ugyanaz
túlélte - nem élte túl, és miért lehet ez?? )
Nekem a néhány FET-et jobban megéri ,
mit esetleg később egy tucatnak a cseréje..
Jelenleg ott tartok hogy 4 FET helyett
kettő megfelelő típusú elégnek tűnik egy ágban a gyorlatban..
A többit forintban is össze lehet adni,
pedig még mindig nagy a homály bennem.
Azért vannak eredmények is
az nC -re és egyéb parazitákra
már kezd egy kicsi fény derengeni..
Tehát arra hogy a különböző feszültségek mellett
mekkora áramokkal küzdhetők le a gétkapacitások
a zárási tartományban. Bizonyos árammeredekség felett
alacsonyabb tápfesznél (pl.8V) már nehezebben zárható a FET,
ezért az árammeredekséget is jelentősen csökkentenem kellett.
Üdv István
2011.11.05. 12:48:53 dátumon Stolmár Tamás <knight at borsodi.qualitis.hu>
írta:
> Egy tirisztor túl lassú lenne erre a célra?
> Máshol pont tirisztorral láttam ilyen jellegű megoldást.
>> Tul.
>> egy FET-tel kellne kiolvasztanom a biztit
>> ugy hogy a FET megmaradjon.
>> Lehetőleg védelem nélkül, csak rövidzárral..
>> Gondolom, kéne méretezni közéjük egy undoktivitást is..
>>
>> A biztosítéknak totál biztosan ki kellene olvadnia,
>> a FET-nek meg nem , egy bizonyos árammeredekség felett.
>> Az akku igen sokat tudna tolni neki , ha megengedném.
>> Momentán más nagyobb meló híjján ezzel is ütöm az időt.
>> (vagy a FET-et? :) ) .
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
--
More information about the Elektro
mailing list