[elektro] TRIAC kérdés
Tóth Péter
toth.peter at tilonasec.hu
Thu May 5 11:59:20 CEST 2011
Jobb lenne több fokozatban állítani, de az első cél az lenne, hogy a
triac ne pusztuljon el. Azt mondjuk nem kérdeztem, hogy 100% kitöltéssel
elszáll-e, (szerintem nem kéne) mert így lenetne akkor egy kondival
fixen csökkenteni. Gondolom a triac-ra kellene méretezni valami
lendítőkört, vagy minek is hívják...
Annyit mondtak még iszonyat melegszik vele, ez meg talán az lehet, amit
Ádi írt, de ennek még nem ismerem a gyógyszerét. Talán rá kellene kötni
még egy vasalót is :)
ToPe
cst írta:
> ha fordulatszamot akarsz csokkenteni aszinkronosnal
> nekem ugy jott ossze konnyen egy 56Wattosnal,
> hogy ha a gyari 3uF -os kondis motorral
> sorbakotottem egy 3uF kondit, akkor a motoron
> a 230V helyett csak kb 115V volt a kapocsfesz
>
>
> -----Original Message-----
> From: Tóth Péter <toth.peter at tilonasec.hu>
> To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
> Date: 2011. május 5. 10:17
> Subject: [elektro] TRIAC kérdés
>
>
> Sziasztok!
>
> Belefutottam én is egy (számomra) érdekes jeleségbe és nem tudom, hogy
> hol keressem a hibát (hw/sw).
> Csináltam egy opto-triac vezérelt BT139-es hálózat szinkronos
> fázishasítást ohmos terhelésre fojtó és RC nélkül.
> Rákötöttek egy aszinkron motoros, tizenpár wattos kis elszívó
> ventilátort, ami rövid működés után rövidzárba viszi a triac-ot.
> Próbáltak rátenni 1 mikrós kondit, meg varisztort, de nem javul...
> Szerintetek mi okozhatja a triac halálát? A vezérlésben keresgessek,
> vagy egyértelműen az induktív terhelés?
>
> ToPe
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
More information about the Elektro
mailing list