[elektro] Radios adatatvitel kicsit elkanyarodtunk ,de ez az utolsó ezzel kapcsolatban

Ferenc Toth toferi2 at freemail.hu
Thu Mar 31 19:45:17 CEST 2011


A chevy luminát nem ismerem sőtt továbbmegyek idáig nem is hallottam 
róla...tudom a guglit sem tudom még jól kezelni ,de ha a wikinek hinni lehet 
2001 ig gyártották.Hidd el elhiszem,hogy a váltóval azt csinálsz amit 
akarsz...de ebből ne vonj le semmilyen következtetést mert ennél így van és 
valami elvadult amerikai 90esévek modeljébe így működött....





----- Original Message ----- 
From: "charles.hoss" <charles.hoss at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, March 31, 2011 10:39 AM
Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel kicsit elkanyarodtunk ,de ez az 
utolsó ezzel kapcsolatban


Mert kb igy van.
Attol hogy hash kod meg fittyfene , meg canbusz meg hasonlo - megbizhatatlan 
lesz egy mai csodaauto - de az ellopasahoz benya meg szikra kell - egy valto 
veszmoddal bosegesen eleg elmenni .

Igen , pl a chevy luminamban 3d-s gyujtas , egr , elektomos valto , lockup 
van.
De ez nem kell a mukodesehez. Ha lehuzom a valto csatlakozot , akkor fix 
harmasban marad , ez eleg normal kozlekedeshez 120-ig , lampaktol 
dinamikusan elindulva . Az egr , a ccpugre nem megy - es ? Ha lehuzom az 
injektort , akkor a gyujtaselektronika onmagaban is general egy epp csak , 
de uzemkepes gyujtasjelet . Benya kell meg es kesz . Nem megoldhatatlan . Ha 
egy tipust ismersz (es habokra autot lopni hulyeseg) akkor ra tudsz keszulni 
. A megsquirt-nel tipusokhoz is talalsz letoltheto tablazatokat.
Autot gyartani nehez - lopni konnyebb , csak a gyenge pontjat kell 
megkeresni - es ezt meg tudod talalni - az enyem eseteben egy akarmilyen 
karbi feltetele es egy -ket krokicsipesz tappal eleg lenne hozza

Bye
dexter


Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Ferenc Toth <toferi2 at freemail.hu>
Sent: Wednesday, March 30, 2011 22:23
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel kicsit elkanyarodtunk ,de ez az 
utolsó ezzel kapcsolatban

Igen a lényeg ez volt,de elmagyarázni én magyaráztam el ,mert a többiek
olyan egyszerűnek gondolnak egy ilyen projektet,hogy öntjük a benzint adunk
valami szikrát oszt már megy is.Gondoltam ha leírom mik is a buktatók igenis
átgondolják ,hogy talán nem egyszerű.

Tudod ugy érzem csak a levegőbe beszélekmert aki ezt írja,hogy kiheréljük az
immot a gyári vezérlőből aztán betesszük és kész az nem látott még soha
me9.7 vezérlőt.nem tudja mi a slussel id nem tudja mi a hash kód nem tudja
azt,hogy az indításgátló nem csak a motorvezérlőben hanem a váltóban a
váltókar vagy elektromos kormányzárban illetve az elektromos
gyujtáskapcsolóban plusz ha öszkerekes akkor az osztóműben is benne van.
Persze odavitt hozzá valaki egy valami öreg jószágot ő letöltött a netről
valami dumpot vagy összekábelezte az immóval vagy csinált valami emulátort
és ez után azt mondja mindet megcsinálja.



----- Original Message ----- 
From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, March 30, 2011 9:32 PM
Subject: Re: [elektro]Radios adatatvitel kicsit elkanyarodtunk ,de ez az
utolsó ezzel kapcsolatban


gondolom azert magyarazta el igy a baratod , mert csodat tettek .
ahhoz hogy egy auto menjen , nem kell ennyi csoda - ok igy oldottak
meg , de ez csak annyit tesz hogy ok egyetlen jaguar kedveert nem
csinaltak gyorsan beteheto es kiveheto sajat ECU-t . gondolom annyit
mar nem ert ra az auto hogy ket hettel kesobb vizsgaztassak .

bye
dexter


2011/3/30 Ferenc Toth <toferi2 at freemail.hu>:
> Hosszú lesz!
> Mivel tényleg egy olyan területről van szó amihez nem értek így tényleg
> azt
> mondom,hogy nem okoskodok még elméleti szinten sem tovább csak utoljára
> annyit ,hogy vegyünk egy v6 os egyszerű 2004 es vén fos jaguárt.(egyébként
> ford)példának azért hozzom ezt példának,mert az egyik barátomnak kellett
> egy
> árvizes autót a műszaki vizsgsorra felvinnie mielőtt megjött volna hozzá a
> gyári motorvezérlő.
> A feladat csak annyihogy 1500-2000 fordulatot tudjon fel tudjon a
> trailerre
> állni majd a vizsgasor be és ki.A vége az volt ,hogy belefaragtak egy
> mechanikus gyújtáselosztót (sajna nem csináltam róla fotót)
> Megkérdeztem a komámat,miért nem motorvezérlőt csináltál hozzá?
> Most leírom nektek mik voltak a buktatók egy kis magyarázattal.
> Az autó nem változó szelepvezérlésű tehát marha egyszerű!!!! Ezt
> elmagyarázom mit jelent (ha tudjátok mit jelent akkor bocsi) a motorolaj
> nyomása egy rugó ellenében mozgatja a vezérműtengelyt az olaj nyomása ugye
> nagyon függ a fordulattól 1000 -2000 teljesen más!Most nem kell nézni a
> vezérműtengelyt mint pl toyota yaris vagy más VVTI vagy akármilyen
> fantázianévvel ellátott autók esetén.Hogy miért jó ez a változó
> szelepvezérlés olvassátok el a neten,de már majdnem minden uj ipari
> hulladékban benne van.
> Tehát igenis kell a fötengely helyzetéhez képest foglalkozni a
> vezérmőtengely helyzetével...1 jeladó+ vagy +2 ha két vezérműtengelyes
> mint
> pl az M273 as motor
> Na visszatérve a gondolatmenetre:
> 1.Kezdjük a főtengellyel vagy hall vagy induktív a forgás folyamatában az
> indukciós jelben elhelyeznek különböző jeleket ami mondjuk egy 1es henger
> felső holdpont és neked csak annyi a felatatod,hogy
> kimatekold a maradék 5-öt ahhoz,hogy vagy ahány hengered van a
> fordulatszám
> függvényében nagyon fontos,mert minél nagyobb a fordulat annál nagyobb ez
> előgyújtás!!!Próbáld meg a ladáról lehúzni a vákumos előgyújtásszabályozót
> pedig ezekhez a kihegyezett motorokhoz az egy pajszer na mindegy megírod a
> kis táblázatodat vagy kitalálsz rá matekot ,ezt a cégek un.MAP-okban
> tárolják és a chiptuningosok ezeket szokták baszogatni.Na a lényeg egy
> érzékelő ami vagy a/d vagy sima D plus egy interrupt meg szerintem minimum
> egy timer
> 2 A motor járásához a lambda értéket 1 vagy az alatt 0,98 ez elméleti
> értékha ettől eltérsz akkor a kipusógó lánszóróvá változik és még a
> halottak
> is felébrednek a szomszéd utcában.
> Tételezzük fel,hogy odáig eljutottál ,hogy megírtál egy hidegintítási
> rutint
> ami ugy 200-300as fordulat dus keverék nagyobb előgyújtás stb ahogy
> beindult
> mondjuk alapjárat 7-800 a keveréknek rögtön be kell állni 1 lamda értékre.
> Ha másik autóra akarod átteni (ugyanaz a motor ugyanaz minden,de egy
> másik)akkor a lambda szondát is figyelned ke


[The entire original message is not included]
-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list