[elektro] Radios adatatvitel kicsit elkanyarodtunk ,de ez az utolsó ezzel kapcsolatban
Ferenc Toth
toferi2 at freemail.hu
Wed Mar 30 22:23:20 CEST 2011
Igen a lényeg ez volt,de elmagyarázni én magyaráztam el ,mert a többiek
olyan egyszerűnek gondolnak egy ilyen projektet,hogy öntjük a benzint adunk
valami szikrát oszt már megy is.Gondoltam ha leírom mik is a buktatók igenis
átgondolják ,hogy talán nem egyszerű.
Tudod ugy érzem csak a levegőbe beszélekmert aki ezt írja,hogy kiheréljük az
immot a gyári vezérlőből aztán betesszük és kész az nem látott még soha
me9.7 vezérlőt.nem tudja mi a slussel id nem tudja mi a hash kód nem tudja
azt,hogy az indításgátló nem csak a motorvezérlőben hanem a váltóban a
váltókar vagy elektromos kormányzárban illetve az elektromos
gyujtáskapcsolóban plusz ha öszkerekes akkor az osztóműben is benne van.
Persze odavitt hozzá valaki egy valami öreg jószágot ő letöltött a netről
valami dumpot vagy összekábelezte az immóval vagy csinált valami emulátort
és ez után azt mondja mindet megcsinálja.
----- Original Message -----
From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, March 30, 2011 9:32 PM
Subject: Re: [elektro]Radios adatatvitel kicsit elkanyarodtunk ,de ez az
utolsó ezzel kapcsolatban
gondolom azert magyarazta el igy a baratod , mert csodat tettek .
ahhoz hogy egy auto menjen , nem kell ennyi csoda - ok igy oldottak
meg , de ez csak annyit tesz hogy ok egyetlen jaguar kedveert nem
csinaltak gyorsan beteheto es kiveheto sajat ECU-t . gondolom annyit
mar nem ert ra az auto hogy ket hettel kesobb vizsgaztassak .
bye
dexter
2011/3/30 Ferenc Toth <toferi2 at freemail.hu>:
> Hosszú lesz!
> Mivel tényleg egy olyan területről van szó amihez nem értek így tényleg
> azt
> mondom,hogy nem okoskodok még elméleti szinten sem tovább csak utoljára
> annyit ,hogy vegyünk egy v6 os egyszerű 2004 es vén fos jaguárt.(egyébként
> ford)példának azért hozzom ezt példának,mert az egyik barátomnak kellett
> egy
> árvizes autót a műszaki vizsgsorra felvinnie mielőtt megjött volna hozzá a
> gyári motorvezérlő.
> A feladat csak annyihogy 1500-2000 fordulatot tudjon fel tudjon a
> trailerre
> állni majd a vizsgasor be és ki.A vége az volt ,hogy belefaragtak egy
> mechanikus gyújtáselosztót (sajna nem csináltam róla fotót)
> Megkérdeztem a komámat,miért nem motorvezérlőt csináltál hozzá?
> Most leírom nektek mik voltak a buktatók egy kis magyarázattal.
> Az autó nem változó szelepvezérlésű tehát marha egyszerű!!!! Ezt
> elmagyarázom mit jelent (ha tudjátok mit jelent akkor bocsi) a motorolaj
> nyomása egy rugó ellenében mozgatja a vezérműtengelyt az olaj nyomása ugye
> nagyon függ a fordulattól 1000 -2000 teljesen más!Most nem kell nézni a
> vezérműtengelyt mint pl toyota yaris vagy más VVTI vagy akármilyen
> fantázianévvel ellátott autók esetén.Hogy miért jó ez a változó
> szelepvezérlés olvassátok el a neten,de már majdnem minden uj ipari
> hulladékban benne van.
> Tehát igenis kell a fötengely helyzetéhez képest foglalkozni a
> vezérmőtengely helyzetével...1 jeladó+ vagy +2 ha két vezérműtengelyes
> mint
> pl az M273 as motor
> Na visszatérve a gondolatmenetre:
> 1.Kezdjük a főtengellyel vagy hall vagy induktív a forgás folyamatában az
> indukciós jelben elhelyeznek különböző jeleket ami mondjuk egy 1es henger
> felső holdpont és neked csak annyi a felatatod,hogy
> kimatekold a maradék 5-öt ahhoz,hogy vagy ahány hengered van a
> fordulatszám
> függvényében nagyon fontos,mert minél nagyobb a fordulat annál nagyobb ez
> előgyújtás!!!Próbáld meg a ladáról lehúzni a vákumos előgyújtásszabályozót
> pedig ezekhez a kihegyezett motorokhoz az egy pajszer na mindegy megírod a
> kis táblázatodat vagy kitalálsz rá matekot ,ezt a cégek un.MAP-okban
> tárolják és a chiptuningosok ezeket szokták baszogatni.Na a lényeg egy
> érzékelő ami vagy a/d vagy sima D plus egy interrupt meg szerintem minimum
> egy timer
> 2 A motor járásához a lambda értéket 1 vagy az alatt 0,98 ez elméleti
> értékha ettől eltérsz akkor a kipusógó lánszóróvá változik és még a
> halottak
> is felébrednek a szomszéd utcában.
> Tételezzük fel,hogy odáig eljutottál ,hogy megírtál egy hidegintítási
> rutint
> ami ugy 200-300as fordulat dus keverék nagyobb előgyújtás stb ahogy
> beindult
> mondjuk alapjárat 7-800 a keveréknek rögtön be kell állni 1 lamda értékre.
> Ha másik autóra akarod átteni (ugyanaz a motor ugyanaz minden,de egy
> másik)akkor a lambda szondát is figyelned kell mert ugye a befecskendezők
> nem egyformán kopnak és nem mindegy,10mSec alatt 2000es fordulaton amikor
> nincs teljesítmény tehát csak pörgeted 5mGrammot vagy 7et szállít,tehát
> nem
> véletlenül figyelik a közvetlen befecskendezéses rendszereknél(most ne
> mondjátok,hogy az én fiat picantom az mitudomén központi
> befecskendezéses,mert az már egy elavult technika senki nem gyárt és nem
> is
> gyárthat olyat) így akkor belépett mégy egy D/A plussz még szerintem egy
> int
> ...vagy szoftverből figyeled az értéket és szabályozod a gyújtást.
> 3 gyujtás ez viszonylag nem gond a főtengelynél a felsőholdpontból
> végigszámolod a hengerek felső holdpontját kikisérletezed hol a jó adott
> fordulaton az előgyújtás ....mivel közvetlen befecskendezéses ugy azt is
> számolnod kell ,de az nem annyira lényeges ennél az elméleti futtatásnál.
> 4 folytószelep szinte mindeggyik elektromos gázpedálos (mégy egy D/A) és
> ezért elektromos folytószelepes még egy D/A +D/A minjárt mondom,hogy
> miért)
> Miért elektromos folytószelepes?Mert mindeggyikba opcióként utánnalehet
> rendelni a tempomatot illetve ugyanazzal a motorral szerelhetnek
> kipörgégátló extrát vagy automataváltót stb stb...Most se mondjátok,hogy a
> Tata autóban márpedig bovdenes van!Még a ladát is 2004től is elektromos
> gázpedállal szerelik
> A gázpedál helyzet azért fontos,hogy legalább gázt tudj adni az autónak
> ...meg szerintem ez simán szoftverből beolvasható érték szerintem ez nem
> nagy ügy.....
> A folytószelep vagy léptetőmotoros vagy nem (ennél nem!az uj modellekben
> van
> léptetőmotoros verzió)Van a folytószelep mellett egy helyzetérzékelő ami
> ugye megmondja,hogy te D/A ban kivezérelted ,de valólyában hol áll
> az...ezzel tudod visszacsatolni.. ez sem gond ezért irtam azta +1D/A-t rá.
> Na a folytószelep helyzete azért nagyon fontos,mert ha kinyitod el fog
> szegényedni a keverék ,de marhára (csak egy hörgést hallasz és 200LE
> hellyett lesz annyi amivel a klima is le tudja állítani az autódat el se
> kell,hogy indulj)A folytószelep állásához megírod a befecskendezési
> mennyiség azonnali változását,de ugy ,hogy közben figyelned kell a a
> lambda
> értéket ami késni fog!De széámolni kell vele ,mert ha az autó felpörgött a
> kívánt fordulatra és kissebb teljesítményt ad le akkor a keverék bedúsúlna
> és jön a lángcsóva,meg a durr és ha tulságosan nagyra sikerül a durr akkor
> kinyílik a katalizátor mint a rózsa.
>
> No erről ennyit akkor nézzük a szoftveres részét :csak az indítás!!!
> 2-300 as fordulaton 200mSecenként van főtengely körbefordulás ha
> hathengeres
> minden holdpontot 30mS ezeket mindenképpen timerezni kell és intből kell a
> gyujtást meg a befecsk lekezelni (gondoljatok majd arra amikor már jár)
> minimum két timer kell mert figyelni kell a felső holdpont ismétlési
> idejét
> ez fogja a fordulatszámot adni és egy timerrel kiszámolod mikor lesz
> táblázatodból betöltött befecsk és gyujtás adat alapján a köv akció amit
> intből kezelsz mert már van egy pár dolog amit szoftból figyelsz...vagy ok
> akkor szoftveres timert csinálsz ...nem veszünk össze:-)
> 200as fordulaton ha jól számolta minden fok 83uS míg 200en minden fok
> 14uSec
> (fokra számolunk nem tizedre hát csak forogjon nem versenyautó)
> Ha nem figyeled a szívócsőnyomást (márpedig ugye erről nem volt szó
> idáig!)
> akkor figyelned kell a folytószelep nyitási sebességét ,mert nem
> mindegy,hogy felpattan vagy csak marha lassan gyorsítasz ha belelépsz
> akkor
> sokkal szegényebb lesz a keverék mintha csak öregurasan nyomnád.Ez még egy
> timer vagy ugy irod meg ,hogy ha rálépsz a gázra csak egy sebességgel
> nyiljon a folytószelep ...várjuk hirtelen ugy gondolom ez is egy
> timer....jó
> lehet,hogy valamivel le lehetne egyszerűsíteni....(monjuk van még ,mert én
> már min 16osokban gondolkoznék bár inkább 32 és akkor nem szűkösködök)
> Figyeled folyamatosan a lambda értéket és a timerekbe rögtön betöltöd a
> korrekciós adatokat illetve korrigálod a befecsk és gyujt időket is ...a
> fordulatot soha nem engedheted fel 2000 fölé,mert nem irtad meg csak
> 2000ig
> a táblázatot,tehát ha a motor felpörög akkor rögtön vissza veszed
> folytószelepet független a gázpedálállástól és adatok korrigálása
> (folyamatosan minden ahogy az előbb már leírtam) mivel a motornak van
> tehetetlensége ha 2000ben határozzuk meg a felső fordulatot rába...unk
> mert
> csak tovább kell írni a táblázatot 2500 ig na jó ,mert a tesztmotorunk ott
> van..Nem tudom mennyi lehet az a felbontás ami még egy elégséges
> működéshez
> elég szerintem 100-200 fordulat.
> Az alapjáratot tartani kell ezt nem folytószelepmozgatásával hanem
> alapjárati szabályzó val ami lehet egy kis motor pl na ez még egy D/A vagy
> középérték és akkor játszol a befecskel miközben figyeled a
> fordulatot.Mivel
> sokat kell számolgatni töltögetni módosítgatrni én a gázpedált int ből
> figyelném ha változik akkor érték ki a folytóra ami úgyis korrekció alatt
> áll és majd visszakorrigálja az előbb megírt rész.Én hirtelen ennyit
> gondolnék ...(tuti valamit kihagytam ,de álmos vagyok és megyek aludni)
> Ez csak arra jó hogy 30al elgurulj mert egy 2.5 tonnás audit vagy jaguárt
> 2000 nél nem fogsz felkapcsolni 4dikbe ezzel a motorvezérlővel...jó ok
> budai
> leejtők...én alföldi gyerek vagyok :-)
> Csak az alapokat vázoltam fel!Ne modjátok,hogy ebbe vagy abba ez nem ilyen
> ..oké nem ilyen,de ez a motor működésének az alapja!azért találják ki a
> különböző érzékelőket,hogy tudják az értékeket finoman szabályozni
> !(vannak
> olyanok amik a környezetvédelemhez kellenek pl 2.lambda)
>
> Mit szótok így is egyszerűnek tűnik? 16 vagy 32 bites ? megjegyzem 32est
> használnak a cégek monjuk MPC , TRICORE stb....
> Tudom mit felejtettem most mégegyszer átolvasva a főtengely jelbe
> beleteszik
> a ford jelet,mert nagyon fontos ugye,hogy gorsan reagál a fordulat
> változásra ne a felsőholdpontból számold mert az már késés a gyujtásod már
> utó vagy előgyujtában van aztán már vége is.Ugy csinéálják meg,hogy a
> fordulat jelre tesznek egy dupla lyukat és az a 1henger felső holdpont (ez
> példa!!!!!!! bármilyen megoldás lehet)
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Tuesday, March 29, 2011 7:56 PM
> Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel
>
>
> Ferenc Toth <toferi2 at freemail.hu> írta (2011. március 29. 19:30):
>>> Mar megbocsass, de Te fejlesztettel mar motorvezerlot? Mert Arnold ugy
>>> tunik
>>> igen!
>> Nem ,nem fejlesztettem nem is mernék belevágni
>> Ezen a területen dolgozom,de sajna nem pont a motorvezérléssel
>> foglalkozom
>> sajna pedig marhára érdekelne.
>> Arnold tényleg fejlesztett már ilyet?
>>
>> Ha tényleg valaki nap mint nap ilyennel foglalkozik akkor tényleg lehet
>> egyszerű.
>> Azt hittem,hogy Arnold mint elméletet mondja ,mert igen elméletben
>> egyszerű
>
> ahhoz kepest ahol ma tartanak , elegge egyszeru .
> neha latok motorvezerloket es mindig elcsodalkozom rajtuk : 3d-s
> gyujtas gorbe , szuper ellenorzesek es mindenfele csoda a
> szivoterrezonancia es egyeb csodak kezelesere - aztan visszagondolok
> arra hogy a pok siman az ataramlo levegohoz ad egy kis benyat - szinte
> otlet szeruen , van benne elogyujtas szabalyzas , de anelkul is elmegy
> akarmeddig es arra jutok hogy ha egy konkret tipust kene ellopni ,
> akkor ahhoz nem kell szinte semmi csak egy jol belott buta , primitiv
> aranyokkal dolgozo vezerlo , ami nem figyel csak harom-negy bemenetet
> es kesz .
>
> bye
> dexter
>
>> ...
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: "vajk fekete" <halaloszto at yahoo.co.uk>
>> To: <elektro at tesla.hu>
>> Sent: Tuesday, March 29, 2011 11:52 AM
>> Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel
>>
>>
>>> Ferenc,
>>>
>>> Mar megbocsass, de Te fejlesztettel mar motorvezerlot? Mert Arnold ugy
>>> tunik
>>> igen!
>>>
>>> Tovabba allandoan azzal jossz, hogy "valamint minden motorfajtára külön
>>> kell
>>> megírnod a programot!(meghát acsatlakozókat )". Aki autot lopni megy
>>> ilyen
>>> modszerekkel, az egy konkret tipust megy lopni. Meg a moricka feltorom
>>> es
>>> kiveszem a gps-t a kesztyutartobol gyerekek is egy konkret tipust tornek
>>> fel,
>>> amihez megvan a cuccuk es begyakoroltak. (pl mifelenk egy par hete egy
>>> lakotelepen egy ejszaka 36 suzukiban neztek korul)
>>>
>>> otthon elpocsol a kittel valaki, valaki mas megveszi tole, otthon
>>> gyakorol
>>> egy
>>> kicsit (akar kolcsonzobol hozott auton), aztan megy melozni vele.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: Ferenc Toth <toferi2 at freemail.hu>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Tue, 29 March, 2011 10:53:56
>>> Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel
>>>
>>> Hát ....így elméletben érdemes eljátszani a gondolattal.....
>>>
>>>
>>> Tekintsünk el attól,hogy automataváltós ,mert akkor az várja a
>>> motorvezérlőtől érkező vezérelt adatokat a várható nyomatékra
>>> gázpedálmozdításra stb(ha nincs a váltóban immo )
>>>
>>> Elmondom neked,hogy bármelyik autó akár féktisztitóval is jár!És még egy
>>> sort sem ütök be az mplabba,de te azzal nem fogsz elmenni még 100
>>> méterig
>>> sem Próbáld ki menj le a garázsba húzgáld le az injektorokról a
>>> kábeleket
>>> vagy az ac pumpa relét ,az asszony kezdje el tekertetni te meg fújjál
>>> féktisztító sprét a szívótorokba !!!Ha érzéssel csinálod lesz egy
>>> alapjáratnak is nevezhető dolog!(jó csörögni fog az alacsony oktánszám
>>> miatt
>>> ,de ettől most tekints el)
>>> Ekkor fogod megérteni,hogy ha azzal te el is akarsz autózni akkor annak
>>> a
>>> szoftvernek jól neki kell,hogy duráld magad (pedig a szikrát a
>>> motorvezérlő
>>> saját maga adta az előbbi példában) ...
>>> ...valamint minden motorfajtára külön kell megírnod a programot!(meghát
>>> a
>>> csatlakozókat )
>>> elméletben tényleg elég az általad megjelölt feltétel így ezzel nincs is
>>> semmi baj,de azért egy motor működése a valóságban nem ilyen egyszerű
>>> (most
>>> ne a simsonra gondolj) egy 1.5tonnás autó mozdításához nem elég,hogy
>>> pöfögjön valami
>>>
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
>>> To: <elektro at tesla.hu>
>>> Sent: Monday, March 28, 2011 8:58 PM
>>> Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel
>>>
>>>
>>>>
>>>>> A saját motorvez nem fog menni ,mert ha elszorítod a visszágat megnő a
>>>>> nyomás akkor letiltja a motort vagy ha a nyomásérzékelőre rákötsz egy
>>>>> emulátort akkor elméletileg mehet a dolog csak az immoval mit
>>>>> csinálsz?
>>>>
>>>> MI ?! tiltja le...mikor csak a lopó komputer van a rendszerben éppen
>>>> A nyomás szenzor pofázhat amit akar:-)
>>>>
>>>> A lopáshoz kell benzin...
>>>> Van, hisz vitt.
>>>> A túlnyomást elkerüli, azzal, hogy
>>>> kb. jó mennyiséget nyom be eleve
>>>>
>>>> kell befecsi, azt megoldja a vitt vezérlő
>>>> kell gyújtás azt szintén megoldja
>>>> A beindításhoz a szenzorok közül
>>>>
>>>> Egyedül a főtengely jeladó kell szerintem.
>>>>
>>>> Mert tudni kell, mikor befecsi, mikor szikra...
>>>>
>>>>> Hidd el ez volt a kakukktojás!
>>>>> Én hiába mondom ugyse fogsz nekem hinni,de kérdezd meg valami
>>>>> autószerelő
>>>>> komát ,hogy (opel ,vag csoport,merci,bmw vagy a franciák)van e más
>>>>> típusban!
>>>>
>>>> Nade, ha a kezemben van ...
>>>> - a főtengely jel
>>>> - a becsefi relék vezetékei
>>>> - a gyújtás vezetékei
>>>> - van benzin
>>>> - van egy primitív szoftver avitt ECU-mben, ami
>>>> ezek alapján fecskendez-gyújt
>>>>
>>>> Mi kell még .... simán elindul...nem?
>>>> A többi szenzor drótja a kutyát sem érdekli közben.
>>>>
>>>> Vagy mit látok rosszul...?
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list