[elektro] Radios adatatvitel
Ferenc Toth
toferi2 at freemail.hu
Mon Mar 28 21:49:25 CEST 2011
Nem 320 hanem 410 van a pajzsban!és ugye a 410 egy picivel más kategóriában
van.
http://www.microchip.com/ParamChartSearch/chart.aspx?branchID=502&mid=10&lang=en&pageId=77
úgyhogy a pikpakk azért csak nem lesz pikkpakk.
A kis riasztók tényleg támadhatóak így,de 2005-6 -től már nagyobb cégek mind
vagy HITAG-ot vagy egyedi fejlesztés (persze nem egyedi hanem valaki csak
nekik fejléesztette) használnak.
Mondjuk az se volt semmi,aki ezt megcsinálta!!!!!mármint a szoftvert :
http://www.azauto.hu/Autonyitas-lopott-koddal-p1.html
és itt még zavarni sem kell ...jó itt régi audiról van szó ,de ez nem
semmi!Mondjuk a narrátor hülyeséget beszél,mert az uj autókba hiába teszed a
motorvezérlőt meg az immót ki kell cserélned a váltót is(ha automata) vagy
az elektromos kormányzárat minimum....
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, March 28, 2011 4:21 PM
Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel
keeloq ugrokodos cuccot "man in the middle" modszerrel siman lehet nyitni.
Preamble reszen zavarod, majd felveszed a maradekot.
Utana visszajatszod helyes preamble-val.
Kb ennyi. Tippem szerint, nem probaltam, de szkoppal nezegettem, es eleg
sokat
ra mernek tenni, hogy igy nyitni tudnam az autok joreszet amiben ez van.
(elmult
evtized fiat vw stb stb autoi lasd google.)
Illetve pl. a pajzs taviranyitoja is hcs320-at hasznal :)
Az is nyithato pikkpakk.
A.
On 2011.03.27. 11:50, Ferenc Toth wrote:
> Index.hu-n olyan lopasrol irtak hogy atjatszoval vittek el a kocsit.
> Kulcsnelkuli kocsi tulaj bement mondjuk mekibe, mogeallt az egyik fazon,
> a masik a kocsinal. Ado-vevo parral meghosszabbitottak a hatotavot es a
> kocsi kinyilt.
>
>
> Én ezt nagyon nem tudom elhinni.
> ....mindenki össze vissza okoskodik az indexen és a totál car-on.
> Nézzetek szét a neten,hogy milyen szerkezeteket árulnak a
neten,egyszerűen
> beütitek a googleba a immo kikapcsolás vagy indítás kulcs nélkül stb
angolul
> és már ti is lehettek a lopócuccok birtokában litvániából vagy
bulgáriából .
> Nagyon nem értek hozzá,de egyszer utánnaolvastam én is mert érdekelt a
> dolog,hogy nem tudnak valami olyan algoritmust készíteni a lopásgátlóra a
> cégek amit nem lehet feltörni.A keylesses autók szinte mindeggyike
philips
> hitag transponderrel van felszerelve erről csak általános datasheeteket
> lehet találni ,de rendelkezik egy belső passwordal amit csak szűz azaz uj
> transponderbe 1szer lehet megváltoztatni.Ezután valami crypto módba kerül
a
> chip és ezzel a passwordel meg egy csomó más dologgal matekol
(nevezhetjük
> ugrókódosnak,de ez azért már nem az mint régen a microchip HCSa hcs el
tudok
> csak példálózni,mert azzal már csináltam egy távirányítót nekem még úgy
is
> bonyolult volt,hogy ott volt előttem a matek C kódja,de mondjuk okosabbak
> biztos kitalálnának valami feltörőt) itt szinte az egész üzenet
látszólag
> véletlenszerűen változik miközben nagyon pontos matekot végez és
> természetesen nem fogadja el soha többé egy már használt üzenetet.
> Mint a hcs-nél itt is megvehetitek a fejlesztőkészletet borzasztó áron és
> visszafejthetitek a kódot,de már a HCS új típusainál is kiderült nincs
sok
> értelme a belső egyedi azonosító miatt amit persze elrejt.Tényleg el
lehet
> ilyen autókat indítani ,a youtube-n is vannak ilyen videók pl
> http://www.youtube.com/watch?v=oz9vmlRy_qg ,de ahhoz mint látjátok
szükség
> van az immo tartalmára is és abból generálják a hitag tartalmát (nem
> beszéltem arról,hogy a csákó egy előre kifaragott kulcsal el tudja
fordítani
> a gyújtáskapcsolót...persze itt is érvényes a csak szűz kulcs tanítása)
> A keyless jelnek a meghosszabítása csakis kétirányú lehet ugy,mert a
> hitagnak kétirányú kommunikációra van szüksége,de ha a tulaj nem nyomja
meg
> a távnyitót akkor az autó nem fog kinyílni persze keyless entry
kivitelnél
> elméletileg meg lehtne csinálni,ha valaki a mekiben egy
gerjesztőantennával
> a pólója alatt melléd ül (felgerjeszti a kulcsodat)és egy átjátszóval egy
> modemnek küldi el a jelet ami aztán leemulálja a hitag jelét ,de
gondoljátok
> el,hogy mennyibe kerülne egy ilyennek a kifejlesztése és már buktad is a
> projektet,ha csak egy egyedi indításblokkoló is van az autóban (márpedig
egy
> rejtett nyomógombot betesznek pár ezerért ez viszont nem sok egy 10-30
> millás járgányba márpedig keyless entry nincs a 350.000es suzukiban) vagy
> lekapcsolják a diagcsatit egy rejtett gombbal....
> Én azt mondom nektek,hogy ezek nagy része kamu lopások....bizosítási
csalás
> ...lízingcsalás stb.Minek rizikóznának amikor vesznek egy autót hitelre
> (kötelező bizt kötni) majd ellopják a meki előtt.Utánna megvesznek egy
> totálkáros gombócot a papír miatt és már mehet is a piacra...
> Azt aláírom,hogy az olcsó járgányokat elkötik ,de ha az ember nem csont
> hülye akkor nem a 6000ft os távirányítós központizár készletet veszi meg
a
> bárdi autótól hanem rákölt egy 20ast akkor már rögtön ugrókódos lesz és
nem
> lehet lemásolni a távirányítót.Láttam már én is ,hogy árulnak távirányító
> másolókat ,de oda van írva melléjük,hogy csak FIX kódos eszközöket vagy
régi
> HCS eket tud másolni.
> Nézzétek a youtubon is érdekes módon csak bmwt találhatunk ,mercit
> nem...mégis a mercik is lopódnak...hmmm persze a merci továbbment egy
egyedi
> infrás kulcsot találtak ki hát ha a mérnökök meggátolják az immo
tartalmához
> való hozzáférést a diagcstin keresztül akkor már nyalhatja is a lopó...
>
> Lehet,hogy rosszul látom,de nekem ez a véleményem...
>
> ----- Original Message -----
> From: "Andras Huszti"<kyrk at villamvadasz.hu>
> To:<elektro at tesla.hu>
> Sent: Sunday, March 27, 2011 10:06 AM
> Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel
>
>
> Hello!
>
>> pl. ha gyári lopásgátló van a járgányomban, mellé áll valaki,
>> 20,050-59,750
>> kHz között
>> egy pici adóval végigpásztáz, érzékeli, hogy az enyémben pl. 37,050 kH
>> z -en
>> reagál,
>> és onnan már annyi is a járgányomnak ?
> Index.hu-n olyan lopasrol irtak hogy atjatszoval vittek el a kocsit.
> Kulcsnelkuli kocsi tulaj bement mondjuk mekibe, mogeallt az egyik fazon,
> a masik a kocsinal. Ado-vevo parral meghosszabbitottak a hatotavot es a
> kocsi kinyilt.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list