[elektro] Radios adatatvitel

Ferenc Toth toferi2 at freemail.hu
Sun Mar 27 11:50:22 CEST 2011


Index.hu-n olyan lopasrol irtak hogy atjatszoval vittek el a kocsit.
Kulcsnelkuli kocsi tulaj bement mondjuk mekibe, mogeallt az egyik fazon,
a masik a kocsinal. Ado-vevo parral meghosszabbitottak a hatotavot es a
kocsi kinyilt.


Én ezt nagyon nem tudom elhinni.
....mindenki össze vissza okoskodik az indexen és a totál car-on.
Nézzetek szét a neten,hogy milyen szerkezeteket árulnak a neten,egyszerűen 
beütitek a googleba a immo kikapcsolás vagy indítás kulcs nélkül stb angolul 
és már ti is lehettek a lopócuccok birtokában litvániából vagy bulgáriából .
Nagyon nem értek hozzá,de egyszer utánnaolvastam én is mert érdekelt a 
dolog,hogy nem tudnak valami olyan algoritmust készíteni a lopásgátlóra a 
cégek amit nem lehet feltörni.A keylesses autók szinte mindeggyike philips 
hitag transponderrel van felszerelve erről csak általános datasheeteket 
lehet találni ,de rendelkezik egy belső passwordal amit csak szűz azaz uj 
transponderbe 1szer lehet megváltoztatni.Ezután valami crypto módba kerül a 
chip és ezzel a passwordel meg egy csomó más dologgal matekol (nevezhetjük 
ugrókódosnak,de ez azért már nem az mint régen a microchip HCSa hcs el tudok 
csak példálózni,mert azzal már csináltam egy távirányítót nekem még úgy is 
bonyolult volt,hogy ott volt előttem a matek C kódja,de mondjuk okosabbak 
biztos kitalálnának valami feltörőt)  itt szinte az egész üzenet látszólag 
véletlenszerűen változik miközben nagyon pontos matekot végez és 
természetesen nem fogadja el soha többé egy már használt üzenetet.
Mint a hcs-nél itt is megvehetitek a fejlesztőkészletet borzasztó áron és 
visszafejthetitek a kódot,de már a HCS új típusainál is kiderült nincs sok 
értelme a belső egyedi azonosító miatt amit persze elrejt.Tényleg el lehet 
ilyen autókat indítani ,a youtube-n is vannak ilyen videók pl 
http://www.youtube.com/watch?v=oz9vmlRy_qg ,de ahhoz mint látjátok szükség 
van  az immo tartalmára is  és abból generálják a hitag tartalmát (nem 
beszéltem arról,hogy a csákó egy előre kifaragott kulcsal el tudja fordítani 
a gyújtáskapcsolót...persze itt is érvényes a csak szűz kulcs tanítása)
A keyless jelnek a meghosszabítása csakis kétirányú lehet ugy,mert a 
hitagnak kétirányú kommunikációra van szüksége,de ha a tulaj nem nyomja meg 
a távnyitót akkor az  autó nem fog kinyílni persze  keyless entry kivitelnél 
elméletileg meg lehtne csinálni,ha valaki a mekiben egy gerjesztőantennával 
a pólója alatt melléd ül (felgerjeszti a kulcsodat)és egy átjátszóval egy 
modemnek küldi el a jelet ami aztán leemulálja a hitag jelét ,de gondoljátok 
el,hogy mennyibe kerülne egy ilyennek a kifejlesztése és már buktad is a 
projektet,ha csak egy egyedi indításblokkoló is van az autóban (márpedig egy 
rejtett nyomógombot betesznek pár ezerért ez viszont nem sok egy 10-30 
millás járgányba márpedig keyless entry nincs a 350.000es suzukiban) vagy 
lekapcsolják a diagcsatit egy rejtett gombbal....
Én azt mondom nektek,hogy ezek nagy része kamu lopások....bizosítási csalás 
...lízingcsalás stb.Minek rizikóznának amikor vesznek egy autót hitelre 
(kötelező bizt kötni) majd ellopják a meki előtt.Utánna megvesznek egy 
totálkáros gombócot a papír miatt és már mehet is a piacra...
Azt aláírom,hogy az olcsó járgányokat elkötik ,de ha az ember nem csont 
hülye akkor nem a 6000ft os távirányítós központizár készletet veszi meg a 
bárdi autótól hanem rákölt egy 20ast akkor már rögtön ugrókódos lesz és nem 
lehet lemásolni a távirányítót.Láttam már én is ,hogy árulnak távirányító 
másolókat ,de oda van írva melléjük,hogy csak FIX kódos eszközöket vagy régi 
HCS eket tud másolni.
Nézzétek a youtubon is érdekes módon csak bmwt találhatunk ,mercit 
nem...mégis a mercik is lopódnak...hmmm persze a merci továbbment egy egyedi 
infrás kulcsot találtak ki hát ha a mérnökök meggátolják az immo tartalmához 
való hozzáférést a diagcstin keresztül akkor már nyalhatja is a lopó...

Lehet,hogy rosszul látom,de nekem ez a véleményem...

----- Original Message ----- 
From: "Andras Huszti" <kyrk at villamvadasz.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, March 27, 2011 10:06 AM
Subject: Re: [elektro] Radios adatatvitel


Hello!

> pl. ha gyári lopásgátló van a járgányomban,  mellé áll valaki, 
> 20,050-59,750
> kHz  között
> egy pici adóval végigpásztáz, érzékeli, hogy az enyémben pl. 37,050 kH 
> z -en
> reagál,
> és onnan már annyi is a járgányomnak ?
Index.hu-n olyan lopasrol irtak hogy atjatszoval vittek el a kocsit.
Kulcsnelkuli kocsi tulaj bement mondjuk mekibe, mogeallt az egyik fazon,
a masik a kocsinal. Ado-vevo parral meghosszabbitottak a hatotavot es a
kocsi kinyilt.

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list