[elektro] bosch akkus fúró elektronika

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Mar 22 11:35:54 CET 2011


egy ilyenre szokas 20-30Nm nyomatekot irni. Nyilvan nem nevleges fordulaton 
tudja, de ha mondjuk 60-as fordulaton tudna, akkor az max 200W lenne. plusz 
ilyen uzemallapotban nemkicsi veszteseg, szorozva ha nem ilyen lassan menve is 
tudja.

hat igen, 1kW max nagyon rovid impulzusban.

masik hozzaallas szerint: mennyi is annak az akksinak a rovidzarasi arama? 

vajk



________________________________
From: Palasik Sandor <palasik at mail.datanet.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tue, 22 March, 2011 11:20:21
Subject: Re: [elektro] bosch akkus fúró elektronika

> 12V-ps akkus fúrómból kiment a füst... Két alkatrész adta meg magát.
> Az egyik a M0305512 fantázianévre hallgat. 3 lábú TO-220. Valószínüleg
> egy FET.
> A másik az MA027 nevű átm. 4,4x7,8 hengeres diódaszerű tünemény.
>
> A PWM-et egy 555-ös adja, a fenti NFET (?) gatejére.
>
> A Dióda (?) a Motorral párhuzamosan van.

Dióda lesz az. Amikor a FET lekapcsol, az áramnak tovább kell folyni
valamerre, erre való a dióda.

> A motor egy kommutátoros DC motor. Üresjárásban 12V-ról 4,5A-t kér...

Ezt kell vinnie a diódának meg a FET-nek is, persze a terhelt állapotban.
Inkább mérd meg lefogva, maximális nyomatéknál.

> Semmi tapasztalatom, hogy mekkora áramokra, feszültségekre kell
> méretezni egy ilyen FET-et, illetve Diódát. Segítsetek légyszi!
>
> IRF3255 például van itthon. Ez 55V 98A, de nem tudom, hogy ez
> elég-e...

Elég lesz. A feszültség nem nagyon mehet 12 volt fölé a FET-en, mert arra
van a dióda. Az áram meg a motor maximális árama lesz, de szerintem nem tud
az a csavarhúzó 1 kW-t, ami kijönne a 12V 98A-ból. Szerintem az akkuból sem 
jön ki ennyi rövidzárásban.

Palasik Sándor

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


      


More information about the Elektro mailing list