[elektro] gyujtas le erzekeles

Ferenc Toth toferi2 at freemail.hu
Thu Mar 17 09:58:30 CET 2011


Az uj tipusoknál csak a CAN ről fogod tudni összeszedni a gyujtás jelet 
,mert az autógyárak direkt védik az autókat utólagos riasztók vagy immók 
beszerelése ellen.(nincs kapcsolt analóg gyujtás,tűimpulzusok az 
irányjelzőkön ,ajtóérzékelőkön még álló helyzetben is)
Az akku figyelése is emiatt értelmetlen,mert az elektronikák egy része képes 
felébredni olyan külső hatásra amit te nem fogsz tudni kontrolálni pl a 
rádió kikapcsolt állapotban is képes venni TP üzeneteket és némelyik 
rögzíteni is tudja azokat vagy a comfortelektronikák figyelhetik a 
kilincseket ha pl keyless entry vel van felszerelve a kocsi....de egyébként 
is folyamatosan piszkálja az akut mindenfajta tűimpulzussal szerintem pont 
azért,hogy ne lehessen ilyet beépíteni.
A sokféle autótípusra akarsz valami can monitort csinálni akkor a támogatott 
típusokat egyenként kell loggolnod,mert természetesen az ID -k még 
véletlenül sem szabványosak a sebességről már ne is beszéljünk ...még egy 
típus esetében sem mert pl egy citroen C4 az ugye francia de a berlingo már 
Fiat.
A régebbi franciáknál a can-el is baj van,mert kitalálták a saját 
szabványukat ami VAN-hálózat ez csak annyira tér el a CAN-től,hogy spec 
illesztőket igényel ,de szerintem a layer is más....ezeknél viszont még van 
kapcsolt +12
Az obd dugón ne gondolkozz,mert a diagnosztikai CAN az álltalában teljesen 
el van különítve a beltéri vagy komfort vagy kültéri (motortéri ) CAN 
hálózattól.Egyáltalán nem biztos,hogy a diagnosztikai CAN egy gyujtás 
ráadásra valamit is csinálni fog mert a diagnosztikát a műszer indítja és 
lehet,hogy nem csak egy lezáró ellenállással hanem egy üzenettel......
Az egyszerü beszerelhetőség ütni fogja a sokféle autótípust az biztos!






----- Original Message ----- 
From: "Fuzesi Arnold" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, March 16, 2011 3:32 PM
Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles


> Sziasztok!
>
> Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő 
> szempontok:
>
> -sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig 
> alig
> vadászható össze...)
> -egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből 
> lett
> autóvillamosságis
> -nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak 
> csatlakozunk
>
> Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem 
> tuti.
> OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a 
> csatlakozás
> megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem 
> akarok egy
> OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez 
> ide"
> felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.
>
> Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
> Valakinek esetleg eg übertuti? :)
>
> HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt 
> hirtelen
> nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs 
> után még
> egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.
>
>
> Köszi,
> Arnold
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list