[elektro] gyujtas le erzekeles
Ferenc Toth
toferi2 at freemail.hu
Thu Mar 17 09:58:30 CET 2011
Az uj tipusoknál csak a CAN ről fogod tudni összeszedni a gyujtás jelet
,mert az autógyárak direkt védik az autókat utólagos riasztók vagy immók
beszerelése ellen.(nincs kapcsolt analóg gyujtás,tűimpulzusok az
irányjelzőkön ,ajtóérzékelőkön még álló helyzetben is)
Az akku figyelése is emiatt értelmetlen,mert az elektronikák egy része képes
felébredni olyan külső hatásra amit te nem fogsz tudni kontrolálni pl a
rádió kikapcsolt állapotban is képes venni TP üzeneteket és némelyik
rögzíteni is tudja azokat vagy a comfortelektronikák figyelhetik a
kilincseket ha pl keyless entry vel van felszerelve a kocsi....de egyébként
is folyamatosan piszkálja az akut mindenfajta tűimpulzussal szerintem pont
azért,hogy ne lehessen ilyet beépíteni.
A sokféle autótípusra akarsz valami can monitort csinálni akkor a támogatott
típusokat egyenként kell loggolnod,mert természetesen az ID -k még
véletlenül sem szabványosak a sebességről már ne is beszéljünk ...még egy
típus esetében sem mert pl egy citroen C4 az ugye francia de a berlingo már
Fiat.
A régebbi franciáknál a can-el is baj van,mert kitalálták a saját
szabványukat ami VAN-hálózat ez csak annyira tér el a CAN-től,hogy spec
illesztőket igényel ,de szerintem a layer is más....ezeknél viszont még van
kapcsolt +12
Az obd dugón ne gondolkozz,mert a diagnosztikai CAN az álltalában teljesen
el van különítve a beltéri vagy komfort vagy kültéri (motortéri ) CAN
hálózattól.Egyáltalán nem biztos,hogy a diagnosztikai CAN egy gyujtás
ráadásra valamit is csinálni fog mert a diagnosztikát a műszer indítja és
lehet,hogy nem csak egy lezáró ellenállással hanem egy üzenettel......
Az egyszerü beszerelhetőség ütni fogja a sokféle autótípust az biztos!
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, March 16, 2011 3:32 PM
Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles
> Sziasztok!
>
> Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő
> szempontok:
>
> -sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig
> alig
> vadászható össze...)
> -egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből
> lett
> autóvillamosságis
> -nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak
> csatlakozunk
>
> Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem
> tuti.
> OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a
> csatlakozás
> megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem
> akarok egy
> OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez
> ide"
> felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.
>
> Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
> Valakinek esetleg eg übertuti? :)
>
> HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt
> hirtelen
> nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs
> után még
> egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.
>
>
> Köszi,
> Arnold
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list