[elektro] gyujtas le erzekeles

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Mar 16 18:29:57 CET 2011


mai autokban van ilyen meg olyan szivargyujto is.

viszont fordokon edzodve agyam eldobom: a peugeot-on osszesen harom allasa van a 
gyujtaskapcsolonak: off, on, inditozik (utobbi ugye visszaugrik on-ba). tehat 
motort leallitani nem tudok csak ha leveszem a gyujtast. (radio elhallgat, lampa 
elsotetedik), es ha utanna gyorsan visszatekerem on-ba (mert erdekel a radio 
csak megerkeztem), akkor ugye lenduletbol megy tovabb a motor.

vajk



________________________________
From: Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Wed, 16 March, 2011 18:23:49
Subject: Re: [elektro] gyujtas le erzekeles

Fuzesi Arnold wrote:
> Jó kerdes... de jó ötlet!!!!
> 
> A.
> 
> On 2011.03.16. 17:06, vajk fekete wrote:
>> igazi kibic tipp: generator gerjesztes mikor jon meg? mondjuk logikus lenne 
ha
>> csak a motor inditasa utan...

Már viszonylag régi autókban is volt külön ACC meg gyújtás állás, kérdés 
melyiket kell érzékelni, de szerintem téged az ACC érdekel.

ACC állásban pedig a motorelektronikából semmi nem üzemel, a generátor 
sem, meg egyébként is macerás lenne ilyeneket érzékelni, ahány autó, 
annyiféle szenzor.

Amelyikben meg nincs ACC állás, ott meg hétszentség hogy meg van oldva, 
hogy a felesleges dolgok, pl. gyújtótrafó, generátor, stb. ne legyenek 
gerjesztett állapotan azért mert rádiót hallgatsz. Gyakorlatilag akkor 
szoktak a motor hardverei áramot kapni, amikor elfordítod a kulcsot 
indítózás állásba, ha beindul a motor, akkor úgy marad, ha nem, akkor 
pár másodperc után kikapcsol, kb. mint az AC pumpa.

A szivargyújtó nem rossz, de láttam olyan autót, ami kint hagyja a tápot 
kikapcsolt állásban is. Mondjuk csak egyet láttam eddig...

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



      


More information about the Elektro mailing list