[elektro] gyujtas le erzekeles

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Mar 16 17:42:57 CET 2011


Jó kerdes... de jó ötlet!!!!

A.

On 2011.03.16. 17:06, vajk fekete wrote:
> igazi kibic tipp: generator gerjesztes mikor jon meg? mondjuk logikus lenne ha
> csak a motor inditasa utan...
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
> From: Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Wed, 16 March, 2011 17:01:26
> Subject: Re: [elektro] gyujtas le erzekeles
>
> + nagyon fontos szempont, hogy a manapság oly szapora "nem ertek hozza, de
> csinalom" tipusu szerelo se tudja elcseszni nagyon... azaz ne legyen
> bonyolultabb mint egy akkucsere kb.
>
> A.
>
> On 2011.03.16. 16:33, vajk fekete wrote:
>> demostnemertem. azt kell erzekelni hogy jar a motor, vagy hogy a
>> gyujtaskapcsolo
>> on allasban van?
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Fekete Róbert<frobi at harden.hu>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Wed, 16 March, 2011 16:05:53
>> Subject: Re: [elektro] gyujtas le erzekeles
>>
>> na ja
>> de gondolom a motor bármely érzékelőjére igaz
>> teszem azt a holtponti jeladó
>> csak szar hogy a csatlékokkal bajlódni kell
>>
>> ezért a legjobb az árammérés talán
>> a canbuszra lógás sem utolsó.. csak sokkal macerásabb
>>
>>
>> 2011-03-16 15:54 keltezéssel, vajk fekete írta:
>>> tisztan elmeletileg kozelitve:
>>>
>>> a gyujtas rajta, az egy tisztan elektromos esemeny. bizonyos fogyasztok aram
>>> ala
>>> kerulnek. semmi mas nem tortenik.
>>>
>>> akkukabelen hall arammero, es valami adaptiv algoritmus? megfigyelni a
>> jellemzo
>>> aram tartomanyokat, ezek egymas utanisagat, es ebbol megsaccolni hogy melyik
> a
>>> gyujtas rajta allapot. (gyujtas lampaval, gyujtas lampa nelkul, gyujtas
>>> ablakfutessel, stb)
>>>
>>> tulkepp az inditozast egyertelmu detektalni, ami az elott van, az meg a
>> gyujtas
>>> rajta allapot, azt kell megjegyezni hogy hany amper. ha meg ellentetes az
>>> elojel, azaz van toltes, akkor tuti jar a motor.
>>>
>>> sot, gyujtas nelkul eleg limitalt hogy milyen fogyasztok mehetnek, lehet azt
>> az
>>> aramerteket egyszerubb azonositani.
>>>
>>> aki jobban otthon van az auto elektromos cuccokban, tuti jobbat tud tippelni
> a
>>> mintakra. azt pl tudom, hogy van olyan kazan, amiben van ora, es megjegyzi
>>> mikor
>>> hasznaltal melegvizet. nem tudja a pontos idot, de tudja hogy 24 ora a nap,
> es
>>> szepen megtanulja melyik napszakban gyakori a melegvizhasznalat, es olyankor
>>> elore fut egy kicsit a hocserelon.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>>> To: "elektro at tesla.hu"<elektro at tesla.hu>
>>> Sent: Wed, 16 March, 2011 15:32:25
>>> Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles
>>>
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő
>>> szempontok:
>>>
>>> -sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig alig
>>> vadászható össze...)
>>> -egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből
> lett
>>> autóvillamosságis
>>> -nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak
> csatlakozunk
>>>
>>> Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem
> tuti.
>>> OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a csatlakozás
>>> megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem akarok
>>> egy
>>>
>>> OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez
>> ide"
>>> felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.
>>>
>>> Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
>>> Valakinek esetleg eg übertuti? :)
>>>
>>> HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt
>>> hirtelen
>>>
>>> nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs után
>> még
>>> egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.
>>>
>>>
>>> Köszi,
>>> Arnold
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>              elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list