[elektro] gyujtas le erzekeles

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Mar 16 17:01:26 CET 2011


+ nagyon fontos szempont, hogy a manapság oly szapora "nem ertek hozza, de 
csinalom" tipusu szerelo se tudja elcseszni nagyon... azaz ne legyen 
bonyolultabb mint egy akkucsere kb.

A.

On 2011.03.16. 16:33, vajk fekete wrote:
> demostnemertem. azt kell erzekelni hogy jar a motor, vagy hogy a gyujtaskapcsolo
> on allasban van?
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
> From: Fekete Róbert<frobi at harden.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Wed, 16 March, 2011 16:05:53
> Subject: Re: [elektro] gyujtas le erzekeles
>
> na ja
> de gondolom a motor bármely érzékelőjére igaz
> teszem azt a holtponti jeladó
> csak szar hogy a csatlékokkal bajlódni kell
>
> ezért a legjobb az árammérés talán
> a canbuszra lógás sem utolsó.. csak sokkal macerásabb
>
>
> 2011-03-16 15:54 keltezéssel, vajk fekete írta:
>> tisztan elmeletileg kozelitve:
>>
>> a gyujtas rajta, az egy tisztan elektromos esemeny. bizonyos fogyasztok aram
>> ala
>> kerulnek. semmi mas nem tortenik.
>>
>> akkukabelen hall arammero, es valami adaptiv algoritmus? megfigyelni a
> jellemzo
>> aram tartomanyokat, ezek egymas utanisagat, es ebbol megsaccolni hogy melyik a
>> gyujtas rajta allapot. (gyujtas lampaval, gyujtas lampa nelkul, gyujtas
>> ablakfutessel, stb)
>>
>> tulkepp az inditozast egyertelmu detektalni, ami az elott van, az meg a
> gyujtas
>> rajta allapot, azt kell megjegyezni hogy hany amper. ha meg ellentetes az
>> elojel, azaz van toltes, akkor tuti jar a motor.
>>
>> sot, gyujtas nelkul eleg limitalt hogy milyen fogyasztok mehetnek, lehet azt
> az
>> aramerteket egyszerubb azonositani.
>>
>> aki jobban otthon van az auto elektromos cuccokban, tuti jobbat tud tippelni a
>> mintakra. azt pl tudom, hogy van olyan kazan, amiben van ora, es megjegyzi
>> mikor
>> hasznaltal melegvizet. nem tudja a pontos idot, de tudja hogy 24 ora a nap, es
>> szepen megtanulja melyik napszakban gyakori a melegvizhasznalat, es olyankor
>> elore fut egy kicsit a hocserelon.
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>> To: "elektro at tesla.hu"<elektro at tesla.hu>
>> Sent: Wed, 16 March, 2011 15:32:25
>> Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles
>>
>> Sziasztok!
>>
>> Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő
>> szempontok:
>>
>> -sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig alig
>> vadászható össze...)
>> -egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből lett
>> autóvillamosságis
>> -nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak csatlakozunk
>>
>> Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem tuti.
>> OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a csatlakozás
>> megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem akarok
>> egy
>>
>> OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez
> ide"
>> felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.
>>
>> Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
>> Valakinek esetleg eg übertuti? :)
>>
>> HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt
>> hirtelen
>>
>> nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs után
> még
>> egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.
>>
>>
>> Köszi,
>> Arnold
>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list