[elektro] gyujtas le erzekeles

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Mar 16 16:58:14 CET 2011


Annyi a gondom h az automnal pl gyujtas levetel utan nagyon sokminden aktiv egy 
darabig. Follow me -től / vagymi (refi meghuz es vilagit a tompított nx30 
sec-ig) kezdve az ules, ablakmozgatas, hifi stb. De merni kellene...

Tul sok "stabil" allapota van az allapotgepnek ugy erzem, ahol az akkun atfolyo 
aram nem hatarozza meg egyertelmuen, hogy gyujtas levetel torent. Lehet csak epp 
annyi aram folyik a generátorból bele. Mondjuk itt az előjel más...

A.

On 2011.03.16. 15:54, vajk fekete wrote:
> tisztan elmeletileg kozelitve:
>
> a gyujtas rajta, az egy tisztan elektromos esemeny. bizonyos fogyasztok aram ala
> kerulnek. semmi mas nem tortenik.
>
> akkukabelen hall arammero, es valami adaptiv algoritmus? megfigyelni a jellemzo
> aram tartomanyokat, ezek egymas utanisagat, es ebbol megsaccolni hogy melyik a
> gyujtas rajta allapot. (gyujtas lampaval, gyujtas lampa nelkul, gyujtas
> ablakfutessel, stb)
>
> tulkepp az inditozast egyertelmu detektalni, ami az elott van, az meg a gyujtas
> rajta allapot, azt kell megjegyezni hogy hany amper. ha meg ellentetes az
> elojel, azaz van toltes, akkor tuti jar a motor.
>
> sot, gyujtas nelkul eleg limitalt hogy milyen fogyasztok mehetnek, lehet azt az
> aramerteket egyszerubb azonositani.
>
> aki jobban otthon van az auto elektromos cuccokban, tuti jobbat tud tippelni a
> mintakra. azt pl tudom, hogy van olyan kazan, amiben van ora, es megjegyzi mikor
> hasznaltal melegvizet. nem tudja a pontos idot, de tudja hogy 24 ora a nap, es
> szepen megtanulja melyik napszakban gyakori a melegvizhasznalat, es olyankor
> elore fut egy kicsit a hocserelon.
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
> From: Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> To: "elektro at tesla.hu"<elektro at tesla.hu>
> Sent: Wed, 16 March, 2011 15:32:25
> Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles
>
> Sziasztok!
>
> Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő
> szempontok:
>
> -sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig alig
> vadászható össze...)
> -egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből lett
> autóvillamosságis
> -nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak csatlakozunk
>
> Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem tuti.
> OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a csatlakozás
> megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem akarok egy
>
> OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez ide"
> felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.
>
> Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
> Valakinek esetleg eg übertuti? :)
>
> HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt hirtelen
>
> nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs után még
> egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.
>
>
> Köszi,
> Arnold
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list