[elektro] gyujtas le erzekeles
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Mar 16 16:33:28 CET 2011
demostnemertem. azt kell erzekelni hogy jar a motor, vagy hogy a gyujtaskapcsolo
on allasban van?
vajk
________________________________
From: Fekete Róbert <frobi at harden.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Wed, 16 March, 2011 16:05:53
Subject: Re: [elektro] gyujtas le erzekeles
na ja
de gondolom a motor bármely érzékelőjére igaz
teszem azt a holtponti jeladó
csak szar hogy a csatlékokkal bajlódni kell
ezért a legjobb az árammérés talán
a canbuszra lógás sem utolsó.. csak sokkal macerásabb
2011-03-16 15:54 keltezéssel, vajk fekete írta:
> tisztan elmeletileg kozelitve:
>
> a gyujtas rajta, az egy tisztan elektromos esemeny. bizonyos fogyasztok aram
>ala
> kerulnek. semmi mas nem tortenik.
>
> akkukabelen hall arammero, es valami adaptiv algoritmus? megfigyelni a
jellemzo
> aram tartomanyokat, ezek egymas utanisagat, es ebbol megsaccolni hogy melyik a
> gyujtas rajta allapot. (gyujtas lampaval, gyujtas lampa nelkul, gyujtas
> ablakfutessel, stb)
>
> tulkepp az inditozast egyertelmu detektalni, ami az elott van, az meg a
gyujtas
> rajta allapot, azt kell megjegyezni hogy hany amper. ha meg ellentetes az
> elojel, azaz van toltes, akkor tuti jar a motor.
>
> sot, gyujtas nelkul eleg limitalt hogy milyen fogyasztok mehetnek, lehet azt
az
> aramerteket egyszerubb azonositani.
>
> aki jobban otthon van az auto elektromos cuccokban, tuti jobbat tud tippelni a
> mintakra. azt pl tudom, hogy van olyan kazan, amiben van ora, es megjegyzi
>mikor
> hasznaltal melegvizet. nem tudja a pontos idot, de tudja hogy 24 ora a nap, es
> szepen megtanulja melyik napszakban gyakori a melegvizhasznalat, es olyankor
> elore fut egy kicsit a hocserelon.
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
> From: Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> To: "elektro at tesla.hu"<elektro at tesla.hu>
> Sent: Wed, 16 March, 2011 15:32:25
> Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles
>
> Sziasztok!
>
> Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő
> szempontok:
>
> -sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig alig
> vadászható össze...)
> -egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből lett
> autóvillamosságis
> -nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak csatlakozunk
>
> Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem tuti.
> OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a csatlakozás
> megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem akarok
>egy
>
> OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez
ide"
> felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.
>
> Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
> Valakinek esetleg eg übertuti? :)
>
> HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt
>hirtelen
>
> nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs után
még
> egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.
>
>
> Köszi,
> Arnold
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list