[elektro] gyujtas le erzekeles

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Mar 16 15:54:53 CET 2011


tisztan elmeletileg kozelitve:

a gyujtas rajta, az egy tisztan elektromos esemeny. bizonyos fogyasztok aram ala 
kerulnek. semmi mas nem tortenik. 

akkukabelen hall arammero, es valami adaptiv algoritmus? megfigyelni a jellemzo 
aram tartomanyokat, ezek egymas utanisagat, es ebbol megsaccolni hogy melyik a 
gyujtas rajta allapot. (gyujtas lampaval, gyujtas lampa nelkul, gyujtas 
ablakfutessel, stb)

tulkepp az inditozast egyertelmu detektalni, ami az elott van, az meg a gyujtas 
rajta allapot, azt kell megjegyezni hogy hany amper. ha meg ellentetes az 
elojel, azaz van toltes, akkor tuti jar a motor.

sot, gyujtas nelkul eleg limitalt hogy milyen fogyasztok mehetnek, lehet azt az 
aramerteket egyszerubb azonositani.

aki jobban otthon van az auto elektromos cuccokban, tuti jobbat tud tippelni a 
mintakra. azt pl tudom, hogy van olyan kazan, amiben van ora, es megjegyzi mikor 
hasznaltal melegvizet. nem tudja a pontos idot, de tudja hogy 24 ora a nap, es 
szepen megtanulja melyik napszakban gyakori a melegvizhasznalat, es olyankor 
elore fut egy kicsit a hocserelon.

vajk



________________________________
From: Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: "elektro at tesla.hu" <elektro at tesla.hu>
Sent: Wed, 16 March, 2011 15:32:25
Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles

Sziasztok!

Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő 
szempontok:

-sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig alig 
vadászható össze...)
-egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből lett 
autóvillamosságis
-nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak csatlakozunk

Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem tuti.
OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a csatlakozás 
megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem akarok egy 

OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez ide" 
felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.

Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
Valakinek esetleg eg übertuti? :)

HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt hirtelen 

nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs után még 
egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.


Köszi,
Arnold

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


      


More information about the Elektro mailing list