[elektro] gyujtas le erzekeles
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Mar 16 15:54:53 CET 2011
tisztan elmeletileg kozelitve:
a gyujtas rajta, az egy tisztan elektromos esemeny. bizonyos fogyasztok aram ala
kerulnek. semmi mas nem tortenik.
akkukabelen hall arammero, es valami adaptiv algoritmus? megfigyelni a jellemzo
aram tartomanyokat, ezek egymas utanisagat, es ebbol megsaccolni hogy melyik a
gyujtas rajta allapot. (gyujtas lampaval, gyujtas lampa nelkul, gyujtas
ablakfutessel, stb)
tulkepp az inditozast egyertelmu detektalni, ami az elott van, az meg a gyujtas
rajta allapot, azt kell megjegyezni hogy hany amper. ha meg ellentetes az
elojel, azaz van toltes, akkor tuti jar a motor.
sot, gyujtas nelkul eleg limitalt hogy milyen fogyasztok mehetnek, lehet azt az
aramerteket egyszerubb azonositani.
aki jobban otthon van az auto elektromos cuccokban, tuti jobbat tud tippelni a
mintakra. azt pl tudom, hogy van olyan kazan, amiben van ora, es megjegyzi mikor
hasznaltal melegvizet. nem tudja a pontos idot, de tudja hogy 24 ora a nap, es
szepen megtanulja melyik napszakban gyakori a melegvizhasznalat, es olyankor
elore fut egy kicsit a hocserelon.
vajk
________________________________
From: Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: "elektro at tesla.hu" <elektro at tesla.hu>
Sent: Wed, 16 March, 2011 15:32:25
Subject: [elektro] gyujtas le erzekeles
Sziasztok!
Hogyan detektálnátok a gyujtas levetelt egy autóban, ha az alabbiak a fő
szempontok:
-sokfele autótípus, jellemzően modernebbek. (CAN busz, kapcsolt +12 alig alig
vadászható össze...)
-egyszerű gyors egyértelmű szerelhetőség, amit nem tud elcseszni a pékből lett
autóvillamosságis
-nuku gányolás, nem blankolunk, nem vágunk, nem forrasztunk, csak csatlakozunk
Akku fesz figyelés ugrott csak be, de stop&go rendszerű kocsiknál az sem tuti.
OBD csatira csatlakozás, és CAN busz monitorozás...de ott meg a csatlakozás
megint a necces, nem lehet elegánsan megoldani. Bedugni fixre meg nem akarok egy
OBD dugót, a szervizes első dolga lesz (jogosan) hogy kihajítja, "minek ez ide"
felkiálltással, vagy elfelejti visszadugni diagnosztika után.
Ez volt a két legjobb ötlet eddig.
Valakinek esetleg eg übertuti? :)
HALL-os arammerővel akku áram figyelés volt még egy kósza ötlet, de azt hirtelen
nem érzem egyértelműnek. Plane CAN-es kocsiknal ahol a gyujtas kikapcs után még
egy csomó dolog aktív tizen száz másodpercig.
Köszi,
Arnold
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list