[elektro] UPS kerdes 1

Nemeth Tibor nemeth.tibor798 at t-online.hu
Sun Mar 6 20:59:09 CET 2011


Hali!

A kalciumot a vízbontás ellen teszik bele, de szerintem néha 
túladagolják. Az a következménye, hogy a töltési feszültség megemelkedik.
Pár éve jártam így: kocsi nem indul. Használtan vettük, ismeretlen korú 
eredetű akksi, bár már ment 2 évet de vettem új akkut, kalciumos volt a 
lelkem, Können vagy valami ilyesmi.
Beszereltem, egy hónapig ment. Nem indul. Másik kocsiról bebikáztem, 
lakatfogóval mérem, nincs töltőáram, feszültség majdnem jó, 14.3V.
Akkut kiszereltem be a műhelyasztalra, labortápról töltés. Nem hittem a 
szememnek, kb. 15.5 V körül indult el de még csak 1...2 Amperrel. Végül, 
ha jól emlékszem 4..5A -t kapott és felment majdnem 18V-ra és nem 
pezsgett, illetve csak a végén, de leállítottam. Alig terhelve 
visszaesett 12.6V-ra.
Beszereltem a kocsiba, egy hónapig ment, ennyi indítást kibírt. Újra 
feltöltöttem hasonlóképpen újabb egy hónapot kibírt de én már nem így 
vettem másik akkut.

Ez az utóbbi akku (Varta) most vallott kudarcot (2..3 év) és nem igazán 
tudom miért. Lehet, hogy tényleg kicsi a töltőfesz, éppen megmértem a 
csere miatt és valóban 14.2÷14.3 V.  Persze az is igaz, néha áll egy 
hónapot ez a kocsi, ritkán használjuk és már többször feltöltöttem 
asztalon az akkut, ez még nem lenne baj, de amikor elindul itthonról de 
nem bír hazajönni, az a kínos.
A családban van másik autó abban 14.6V és kb. 6 évet bírt ki az első 
akku, ráadásul ez dízel, tehát nehezebb elindítani. Ezt igazából eddig 
sosem mértem, nem töltöttem vízzel, ezt csak használjuk.

Üdv.
                    Németh Tibor



2011.03.06. 14:02 keltezéssel, Király, Gyula írta:
> Amúgy elszörnyedve látom, CALCIUM BATTERY van az oldalára írva.
> Hirtelen guglizással nem jutottam sokra ( amúgy is más dolgom is van), tud
> valaki erről valami okosat?



More information about the Elektro mailing list