[elektro] Fw: UPS kerdes 1
mpityu
elektrolista at freemail.hu
Sat Mar 5 16:28:53 CET 2011
Ne gondolj, mérj.. teljesen mindegy, mit gondolsz, ha nem annyival tölt. :) Mérd meg, rákötött akkuval, 10-15 óra töltés után... addig nincs értelme gondolkodni, mi lehet.. kell kiindulási pont :) udv:mpityu
cst <maguspr at freemail.hu> írta:
>Szia!
>valami 14,4V koruli toltofeszultsegre gondolok, legalabbis az autok
>szabalyozoja kb ilyen feszre voltak kalibralva
>
>közben a neten keresgelve lattam, hogy autós (nem zselésnél)
>"Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb"
>"Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V )"
>
>viszont megtaláltam a neten a kin625a kapcsolási rajzát
>egy orosz weblapon:
>
>http://radiom.by.ru/ups/PCM-KIN-625A-small.gif.txt
>
>hova köthetnék rá egy potmétert, hogy szabályozni tudjam a tápfeszt?
>(melyik 2 ellenállás helyére?)
>
>
>-----Original Message-----
>From: mpityu <elektrolista at freemail.hu>
>To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
>Date: 2011. március 5. 15:13
>Subject: Re: [elektro] UPS kerdes 1
>
>
>Szia! Elso korben meg kellene merni, megis mekkora a toltofeszultseg? Mert
>lehet, hogy alul, es az is lehet, hogy tultolt.. Es akkor lapatolhatod bele
>az akkukat, de ertelme nem sok.. Lattam hasonlot szetszedve, hat.. nem er
>annyit az egesz, mint egy akku bele :) merd meg a toltofeszt.. az akku tojik
>bele az aramrugasba.. nem uzemszeru, hogy hidegen inditod.. evente 2
>alkalom? attol nem lesz baja.. Az UPS-be valo akkuk stany-by rendszerre
>vannak keszitve. Nem kell meritgetni, meg kisutogetni.. Egy jobb akku 10
>evet elmegy, van olyan, amire ezt garantaljak is.. (mondjuk nem a 3000Ft
>kategoria..) De az 1 ev az nagyon keves. Ezzel a muanyagdoobozos kinai
>vacakkal egyebkent a fo baj az, hogy meleg van benne. A trafo, az
>elektronika is az akkut futi. A kulso homerseklet emelkedese az elettartam
>exponencialis csokkenesevel jar..
>
>cst <maguspr at freemail.hu> írta:
>>
>>adott egy KIN-625A ups, és benne van egy 12V7,2Ah zselés akku
>>
>>a vásárlás utáni első év végén áramszünet esetén már csak 1-2 percig bírta
>>az akkumulátoros táplálást, kezdetben 5 percnél többet is.
>>
>>kezdetben betudtam annak, hogy a gyártó szar akksit rakott az UPSbe
>>----
>>vettem egy másik akkut, (ekkor szereltem szét először az akkucsere miatt)
>>de az az akksi sem bírta 1 évnél tovább
>>
>>ekkor már arra gondoltam, hogy az állandóan full állapot miatt lett
>"lusta",
>>-----
>>1. kérdés:
>>ha a konnektorból kihúzva "hidegindítással" lemerítem az akkuját, akkor
>>a hirtelen nagy, kb 40Amperes kisütés tehát nem tett neki jót?
>>(mert a harmadik akksi is hamar kezdett pusztulni)
>>-----
>>a negyedik akksi idejében már össze sem szereltem, ekkor kivettem a
>>feltöltött akksit, és egy 12V 18Wattos forrasztópáka használata
>>volt az 1,5Amperes "kisütés", de ez sem rendszeresen,
>>
>>néha 12V 55Ah autóakkut is töltöttem ( tehát az akkutöltő funkciója jó)
>>
>>2. kérdés:
>>ha a KIN625A szoftveresen kívülről nem buzerálható, akkor
>>milyen algoritmussal kell macerálnom ezt az UPS-t?
>>
>>köszi
>>Tamás
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>-----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list