[elektro] rele kapcsolo pogacsaja ?
joe-
jozsig at gmail.com
Sun Jun 5 00:29:32 CEST 2011
2011-06-04 23:17 keltezéssel, Anonymus írta:
> Szia !
>
> 2011.06.04. 22:53 keltezéssel, cst írta:
>> ha van egy rele, aminek pogacsai vannak, az egyenáram és a váltó
>> áramra más-más ampert visel el
>>
>> pl. kürtrelé 12V 40A egyenáramon, váltóáramra színuszosnál mennyit bírna ?
>
> Pont ugyanannyit. :)
>
> Az érintkezőknél nem az átfolyó áram (bizonyos keretek között) a
> mérvadó, hanem az, hogy stabilan bontson és zárjon is. (soxor)
> Ami rá van írva az jobbára ohmos terhelésre vonatkozik, és a kapcsolt
> feszej sem mindegy (rá szokott írva lenni). 12 V40 A bontása nem jár
> akkora ívvel mint a hasonló váltó, főleg, ha nem ohmos. Ha nagyobb fesz
> van, erősen csökken a kapcsolható áram nagysága.
> Váltóáram, induktív terhelés erősen csökkentő tényező.
> Ezek a relék autóhoz, 12 V-ra vannak tervezve, rövid érintkező úttal,
> viszonylag nagy egyenáramra. (méretes pogácsák)
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
>
A (lég)kürt reléjét, egy trabant fesz.-szabályozo kontaktusára biztam
ugy, hogy elöbb ellenálláson keresztül huz egyik oszlop, és kis
késleltetés után a töltés-kapcsolo kontaktus, zárja az ellenállást.
Ha igy kapcsol, rövid nyomogatásokra egy volga, elektromos széphangzásu
kürtpár szolal meg, ekkor harsona szeleptányér müködik, majd 5 légkürt
együtt szol. Ha most ki-be-kapcsolom, csökkentett árama miatt
szeleptányér már nem mozdul, de forgásával mint programtárcsa,
dallamkürtként dolgozik.
joe
More information about the Elektro
mailing list