[elektro] ablaktorlomotor

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Jun 4 00:15:06 CEST 2011


ebben tevedsz . a csoda francia verdakban van ilyen funkcio
ha sokaig all az udvaron , akkor nem gyulik ossze a szemet a torlo
lapat felett .
ha jol remlik levett gyujtassal meg kell huzni a torlokart es megall fuggoben .

bye
dexter


2011/6/4 cst <maguspr at freemail.hu>:
> azt a kézikaros ablaktorlő "biomotorja" tudta utoljára megoldani,
> kb 90évvel ezelőtt :-)
>
> -----Original Message-----
> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
> Date: 2011. június 4. 0:08
> Subject: Re: [elektro] ablaktorlomotor
>
>
> oszinten remelem hogy nem . az ablaktorlomotor teljes korulfordulasa ,
> az egy ponton levo vegallas erzekeles epp eleg a normal hasznalathoz .
> tenyleg hanyszor csinalta valaki azt hogy az ablaktorlot fuggolegesen
> allitotta meg hogy a szelvedon lecsorgo viz ne hagyjon sarcsikot a
> torlo alatt (es a megszarado viz fuggoleges csikot hagyhasson a
> szelvedon) ?
>
> bye
> dexter
>
>
> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. június 3. 23:39):
>> Én csak attól félek, hogy többiben is ilyen zseniális megoldások vannak...
>>
>> 2011/6/3 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>
>>> teljes H hid , pwm ... egy ablaktorlohoz .
>>> soha nem lesz francia autom :)
>>> ennel a vakuumzsakos is jobb megoldas lenne .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2011/6/3 Jordán Gábor <jordang.elektro at gmail.com>:
>>> > Mai francia autókból ismerem párnak a vezérlését. Többnyire teljes H
> híd
>>> > hajtja, polaritás csere is kell és pwm. A vezérlés panel közvetlenül a
>>> > motor házában van, a motor kefék kései a panelen mennek egy csatiba.
>>> > Tobb pozíciót is meg tud különböztetni, nem csak végállásokat. A rossz
>>> > hír, hogy meghajtáshoz beszélgetni kell vele, nem elég tápot adni rá. A
>>> > panel le van taknyolva.
>>> > ÜDV JG
>>> >
>>> > 2011. 04. 19. 20:08 keltezéssel, cst írta:
>>> >> igen, ez a szar csúszócsapágy nem tetszik benne :-(
>>> >>
>>> >> viszont
>>> >> a régi 6Voltos Wartburg (gömbölyített 311-es "banya")
>>> >> fűtőventije pici CSAPÁGYAS volt, és mintha az ablaktörlő-
>>> >> motorja is
>>> >>
>>> >> a csigáról a lassítóművet levéve már nincs önzárás, és akkor
>>> >> pl tachométerdinamó lehetne
>>> >>
>>> >> -----Original Message-----
>>> >> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
>>> >> To: elektro at tesla.hu<elektro at tesla.hu>
>>> >> Date: 2011. április 19. 18:02
>>> >> Subject: Re: [elektro] ablaktorlomotor
>>> >>
>>> >>
>>> >> cst wrote:
>>> >>> ablaktörlő (Zsiguli, Skoda, stb) motorja
>>> >>> kefésnek tűnő, és mintha az állórész állandómágnes
>>> >>> lenne ?
>>> >>>
>>> >>> és az olcsó akkus csavarnyzókban is állandómágneses kefés van?
>>> >>>
>>> >>> mert akkor elvileg áramot termelne kívülrő hajtva?
>>> >> Igen, de a zsigulié önzáró csigahajtóművel van felszerelve, szóval nem
>>> lehet
>>> >> visszafelé hajtani.
>>> >>
>>> >> Másrészt akkora a surlódása, hogy emiatt közel 20W-ot emészt fel
>>> >> üresjárásban.
>>> >> Ez részben csúszócsapágy-surlódás, részben kefesurlódás.
>>> >>
>>> >> hjozsi
>>> >>
>>> >> -----------------------------------------
>>> >> elektro[-flame|-etc]
>>> >>
>>> >> -----------------------------------------
>>> >> elektro[-flame|-etc]
>>> >
>>> > -----------------------------------------
>>> > elektro[-flame|-etc]
>>> >
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list