[elektro] ablaktorlomotor

cst maguspr at freemail.hu
Sat Jun 4 00:08:59 CEST 2011


nekem volt egy 403-as Moszkvicsom ( Kopel azaz koppintott opel )

ott a motor tengelyéről  spirállal volt kivezérelve az ablaktörlő

pl. ha gyorsabban mentél, gyorsabban csapkodott,
és pl. az alapjáratot úgy lehetett beállítani, hogy ha percenként
10 - 11 -et csapkodott, akkor volt 700 körüli a főtengely fordulatszáma :-)

vizsgára is könnyebben ment a felkészítés, a mai modern ketyeréket
már nem tudnám házilag javítani

-----Original Message-----
From: potyo <potyo.ada at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
Date: 2011. június 3. 23:47
Subject: Re: [elektro] ablaktorlomotor


Én csak attól félek, hogy többiben is ilyen zseniális megoldások
vannak...

2011/6/3 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>

> teljes H hid , pwm ... egy ablaktorlohoz .
> soha nem lesz francia autom :)
> ennel a vakuumzsakos is jobb megoldas lenne .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2011/6/3 Jordán Gábor <jordang.elektro at gmail.com>:
> > Mai francia autókból ismerem párnak a vezérlését. Többnyire
teljes H hĂ­d
> > hajtja, polaritás csere is kell és pwm. A vezérlés panel
közvetlenül a
> > motor házában van, a motor kefék kései a panelen mennek egy csatiba.
> > Tobb pozíciót is meg tud különböztetni, nem csak végállásokat. A
rossz
> > hír, hogy meghajtáshoz beszélgetni kell vele, nem elég tápot adni
rá. A
> > panel le van taknyolva.
> > ĂśDV JG
> >
> > 2011. 04. 19. 20:08 keltezéssel, cst írta:
> >> igen, ez a szar csúszócsapágy nem tetszik benne :-(
> >>
> >> viszont
> >> a régi  6Voltos Wartburg (gömbölyített 311-es  "banya")
> >> fűtőventije pici CSAPÁGYAS volt, és mintha az ablaktörlő-
> >> motorja is
> >>
> >> a csigáról a lassítóművet levéve már nincs önzárás, és akkor
> >> pl tachométerdinamó lehetne
> >>
> >> -----Original Message-----
> >> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
> >> To: elektro at tesla.hu<elektro at tesla.hu>
> >> Date: 2011. április 19. 18:02
> >> Subject: Re: [elektro] ablaktorlomotor
> >>
> >>
> >> cst wrote:
> >>> ablaktörlő (Zsiguli, Skoda,  stb) motorja
> >>> kefésnek tűnő, és mintha az állórész állandómágnes
> >>> lenne ?
> >>>
> >>> és az olcsó akkus csavarnyzókban is állandómágneses kefés van?
> >>>
> >>> mert akkor elvileg áramot termelne kívülrő hajtva?
> >> Igen, de a zsigulié önzáró csigahajtóművel van felszerelve,
szĂłval nem
> lehet
> >> visszafelé hajtani.
> >>
> >> Másrészt akkora a surlódása, hogy emiatt közel 20W-ot emészt fel
> >> üresjárásban.
> >> Ez részben csúszócsapágy-surlódás, részben kefesurlódás.
> >>
> >> hjozsi
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>            elektro[-flame|-etc]
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>            elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>
-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list