[elektro] Agymotor
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 26 22:48:03 CEST 2011
a mopedautokban hasznalt blokkra gondoltam .
mivel az attetel es a fordulatszam gyakorlatilag allando , lehet
nagyon jo is a hatasfoka . a polak motorja 17 paci es 90-nel alighanem
eleg hozza 10-13 loero .
bye
dexter
vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2011. július 26. 13:31):
> ha lombardini stabilmotorra gondolsz, akkor sajnos azoknak allati szar a hatasfoka. egyszeruen a mai szemelyauto motorok allatira ki vannak fejlesztve, total csucsok, semmilyen olcso stabilmotor nem er a kozelukbe sem hatasfokilag.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 13:16
> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>
> persze van az elmelet . de a tesla egy fokozatu ha jol remlik .
> a puli pedig egy 7.4kw-os motorral ugy gyorsult alapjaratrol , a
> vegsebessegig hogy kapaszkodni kellett .
> en a kiprobalas utan jutottam arra hogy ez tobb mint eleg - csak kene
> egy fel polak motor hogy 90-el tudjon cirkalni .
> valami lombardini vagy mitsu blokkal a vilagbol ki lehetne autozni vele
>
> bye
> dexter
>
>
>
> jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2011. július 26. 13:10):
>> charles hoss wrote:
>>> igen , ezer eve mondogatom hogy a valtot komplett ki kene hagyni .
>>> kell egy villanymotor ami varosban tokeletes , aztan amikor a gep
>>> eleri a 90-et , akkor mechanikusan rakapcsolni a benyas mocit es fix
>>> vegattetellel hajtani ki a vilagbol .
>>
>> Érdekes, hogy én meg fordítva gondolkodtam mindig, amikor ilyesmin agyaltam. A
>> villanymotor jó, de neki sem árt a teljesítményt illeszteni abban a
>> tartományban, amikor a nyomatéka még kevés lenne (kisebb sebességek), holott a
>> teljesítmény nagyobb gyorsulásra adna lehetoséget.
>>
>> Persze, ha így lenne optimalizálva, ahogy írod, hogy a villanymotor inkább 90
>> alatti sebességeken muködne, lehet, hogy jó kompromisszum lenne.
>>
>> Arra gondolok, hogy ha a villmotor teljesíménye mondjuk 40kW, és illesztve van,
>> akkor jól tudna gyorsulni pl 10m/s-nél 0,26g-vel. De ha az áttétel a max
>> teljesítményt 25m/s-nél teszi csak lehetové, akkor már csak 0,1g körüli
>> gyorsulásra van lehetoség. Hacsaknem túlterhelheto nyomatékra a villanymotor.
>>
>> Szóval a villanymotor csak korlátok között használható fokozatmentes sebváltó
>> gyanánt.
>> Pl a mozdonyban ki tudja pörgetni a kerekeket. De ha egy ilyen motor kello
>> táppal lenne ellátva, ezt 140-nél is meg tudná csinálni. Azért nem tud nagyon
>> gyorsan menni, mert ott már nincs neki kello tápja. Ha lenne (mint ahogy van
>> is), akkor tud a dög menni akár 500-zal is.
>>
>> De ha nem csúszna a kerék, pl fogaskereku lenne :) akkor áttétellel ez a
>> teljesítményu motor a szerelvényt rettento gyorsulásokkal is tudná húzni kis
>> sebességeknél.
>>
>> Pl ha a V43-as le tudná adni a 2,2MW-ot 2m/s-nél, akkor 110 tonnás vonóereje
>> lenne szemben a kb tizedével, ami van.
>>
>> hjozsi
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list