[elektro] Agymotor
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Jul 26 16:24:03 CEST 2011
a robogo es kerekpar agymotorok par szaz wattosak. nem mondom hogy nem lehet megcsinalni, de egy auto mas dimenzio.
- kerekenkent 4-500 kilo terheles.
- egyoldali rogzites
- nagyobb sebesseg
- kerekenkent 10-20kW elvart tartos teljesitmeny.
- a sebesseg es tomeg miatt durva dinamikus hatasok. fekezes, kanyar, katyu, hasonlok.
- a rugozas miatt elvart alacsony suly, es maga a kerek merete kicsi befoglalo meretet hoz ki, viszont igy a fajlagos felulet nagyon kicsi, a feluleten szinte kizart hogy huteni lehessen. leghutes a szennyezodes es a viz miatt megint kiesik, marad a folyadekhutes. ezt meg megint nem trivialis elvinni a kerekagyakhoz. (10kW 90% hatasfoku motor 1kW-al fut!)
- es meg a feknek is el kellene fernie valahol.
ezekkel a hatranyokkal szemben milyen elonyei vannak???
- szabadabb teralakitas az auto testeben
- barmilyen prototipusra ra lehet csavarozni, es be lehet mutatni mint mukodo auto.
- elmarad a difi meg hasonlok
nekem eleg egyenlotlennek tunik a helyzet. ahanyszor bemutatnak egy agymotoros autot, sosem latszik hogy valaha egy metert is mentek volna vele esoben.
vajk
________________________________
From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 26 July 2011, 15:21
Subject: Re: [elektro] Agymotor
attetel neluli villanymoci lenne ilyen helyen ?
eliica vagy mi volt a japan hatkereku neve ?
az eleg jol mozgott. a robogo , kerekpar agymotorokat is meg tudtak
valahogy csinalni
bye
dexter
vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2011. július 26. 14:35):
> komolyan mondod, hogy meg lehet csinalni? lattal mar villanymotort egyoldali csapagyazassal? mikozben tartja a legrest a nagy nyomatek meg a katyu ellenere is.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 14:02
> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>
> vajk fekete wrote:
>
>> namost kepzeld el azt az agymotort, ami a mm alatti legrest megtartja
>> egy katyun athaladaskor, a magneses ter nem rantja ra az utrol az
>> elszort hatos anyat, es nem megy bele viz, sar, kosz, fekpor,
>> hasonlok.
>
> Nemtom, ki hogy van vele, én simán mindezt el tudom képzelni.
> Eloször is megoldható, hogy foleg egy agymotor legyen olyan merev
> felfüggesztésu, hogy ne moccanjon semmi el benne attól, hogy döccen.
> Másodszor a mágnestér belül zárt. Ha már kiszóródik, akkor baj van. Ezért nem
> kaphat az föl semmiféle hatos anyát.
>
> Víz-sár-kosz....? egy villanymotort könnyu zártra csinálni. Szokták is.
>
> A rugózatlan tömeg már problémásabb kérdés, ezt nem tudom, hogy lehetne
> megoldani. Mégis jobb talán a központi motor.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list