[elektro] Agymotor
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Jul 26 13:10:48 CEST 2011
charles hoss wrote:
> igen , ezer eve mondogatom hogy a valtot komplett ki kene hagyni .
> kell egy villanymotor ami varosban tokeletes , aztan amikor a gep
> eleri a 90-et , akkor mechanikusan rakapcsolni a benyas mocit es fix
> vegattetellel hajtani ki a vilagbol .
Érdekes, hogy én meg fordítva gondolkodtam mindig, amikor ilyesmin agyaltam. A
villanymotor jó, de neki sem árt a teljesítményt illeszteni abban a
tartományban, amikor a nyomatéka még kevés lenne (kisebb sebességek), holott a
teljesítmény nagyobb gyorsulásra adna lehetoséget.
Persze, ha így lenne optimalizálva, ahogy írod, hogy a villanymotor inkább 90
alatti sebességeken muködne, lehet, hogy jó kompromisszum lenne.
Arra gondolok, hogy ha a villmotor teljesíménye mondjuk 40kW, és illesztve van,
akkor jól tudna gyorsulni pl 10m/s-nél 0,26g-vel. De ha az áttétel a max
teljesítményt 25m/s-nél teszi csak lehetové, akkor már csak 0,1g körüli
gyorsulásra van lehetoség. Hacsaknem túlterhelheto nyomatékra a villanymotor.
Szóval a villanymotor csak korlátok között használható fokozatmentes sebváltó
gyanánt.
Pl a mozdonyban ki tudja pörgetni a kerekeket. De ha egy ilyen motor kello
táppal lenne ellátva, ezt 140-nél is meg tudná csinálni. Azért nem tud nagyon
gyorsan menni, mert ott már nincs neki kello tápja. Ha lenne (mint ahogy van
is), akkor tud a dög menni akár 500-zal is.
De ha nem csúszna a kerék, pl fogaskereku lenne :) akkor áttétellel ez a
teljesítményu motor a szerelvényt rettento gyorsulásokkal is tudná húzni kis
sebességeknél.
Pl ha a V43-as le tudná adni a 2,2MW-ot 2m/s-nél, akkor 110 tonnás vonóereje
lenne szemben a kb tizedével, ami van.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list