[elektro] zerocross SSR vezérlése
cst
maguspr at freemail.hu
Sun Jul 17 22:05:34 CEST 2011
gondolom a sötétre kapcsolt lámpa nélkül durrant nagyot
a MW-os ketyere, bar sokkal nagyobb gond is keletkezhetett
-----Original Message-----
From: Anonymus <anonymus at telemester.hu>
To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
Date: 2011. július 17. 21:20
Subject: Re: [elektro] zerocross SSR vezérlése
Szia !
2011.07.17. 20:28 keltezĂ©ssel, cst Ărta:
> http://www.mavir.hu/web/mavir/ver
>
> 1949 November 23-án a frekvencia tartására a Kelenföldi Eromuvet
> jelölték ki.
>
> bo hatvan ev alatt rakosi matyas eromuve azert javulgatott egy picit :-)
>
> bar, ha ma kulfoldi rendszerrol kellene hirtelen delejt rakapcsolni ( pl.
> lerohadna
> az egyik eromu csucsban ) a hazai rendszerre, akkor tenyleg fontos lenne
> a szinkron biztositasanak
Össze van szinkronozva, meg kötve is a teljes hálózat.
AmĂg csak a magyar Ă©s orosz rendszer működött, a hálĂłzati frekivel
menő
órák naponta perceket siettek, vagy késtek.
Aztán a gengszterváltás után hipp-hopp, (relatĂve) pontosak lettek.
Aligha tettek a paksi erőműbe egy kavicsot. :)
(a kinti hálózat előtte is pontos volt, a mienk meg olyan, amilyen)
De az is lehet, hogy az összekapcsolás (lehetősége) miatt a frekitartás
kissé szigorodott. (mondjuk pár fokos fáziseltérés is iszonyatos
áramokat eredményezne hát még a frekieltérés) Mondjuk láttam két 1
MW-os
cuccot szinkron nélkül összekapcsolni, illetve az eredményét.
Erről a frekiről jut eszembe: dolgoztam egy helyen, ahol éjszaka az üzem
helyi villanyrĂłl ment. Mivel teljesĂtmĂ©nybĂ©rezĂ©s volt, a melĂłsok
rendre
megkörnyékezték a gépészt, hogy kissé "tuningolja" meg a gőzgépet.
Simán
fölnyomta 52-53 Hz-re, ami már az asszinkron motoros gépeknél
számottevő
volt. Aztán a 80-as években megjelentek a tirisztoros DC motorok, és
fĂşjtak az ilyen tuningnak. (akkor meg mi tekergettĂĽk a potikat :) )
Ăśdv.:
Anonymus
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list