[elektro] akkus furo akkupack

potyo potyo.ada at gmail.com
Mon Jul 11 12:34:54 CEST 2011


2011. július 11. 12:22 cst írta, <maguspr at freemail.hu>:

> gondoljunk bele a nagy szopásba:
>
> Pl:a modellezésben használt  LiPo nanotech akkukat már 70C-vel is lehet
> terhelni
> de tölteni 1C-vel lehet, a 70órás töltést kivárni a halál 70órája lenne
>
> egy 12V 55Ah -s akkut talán 440Amperrel lehet megrángatni, azaz csak 8C
> -vel
>
> és az akkukat megrángató autóserosítokben szeretnek szuperkondikat
> használni,
> amit  5,5V 1F méretben állítólag 350Ft a lomexben
>
> egy NiCd -s csavarnyúzót 1Ah  mellett 20-30Amperrel rángatsz
>
> tehát  két indítózás között lassan tölthetném a LiPo -t, és az újabb
> indítózáskor a LiPo-t ránthatná kedvére az indítómotor
>
> tehát a szuperkondis autoakkubesegíto qrvanagy áránál olcsóbb
> lenne egy Lipo-s delejrasegítot elgondolni


De miért/mikor lenne ezekre egyáltalán szükség? Az autóban az ólomakku két
esetben nem tudja a motort beindítani:
- le van merülve
- elérte az élettartama végét és nagy a belső ellenállása.

Előbbin segít egy akkutöltő, egy másik akku+rendes bikázókábel vagy egy
betolás/behúzás. Utóbbinál meg ki kell cserélni az akkut.
Ezek közül egyiken sem segítenél a Li-ionnal, vagy ha mégis, akkor az egy
nagyon rövid időszak lenne, jó drágán. Pl. meghosszabbítod az ólomakku
élettartamát mondjuk hat évhez képest még egy fél évvel, és közben a LiPo
akkura elköltöd az új ólomakku árának ötödét, nembeszélve a szopásról, ami a
LiPo töltésével jár. Nem tűnik jó üzletnek :-))


More information about the Elektro mailing list