[elektro] Agymotor

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri Jan 14 10:37:15 CET 2011


2011/1/14 Kormos Imre <kormos.imre at freemail.hu>:
> Sziasztok,
> Én egy Trabit szeretnék átépíteni. Legjobban a 4 agymotoros megoldás
> tetszene.

Ne felejtsd a rugozatlan tomeget. Nem tul jo, ha az magas. Nem
veletlen, hogy autoshow-kra viszik a demoautokat agymotorral, de
forgalomkepes cuccba soha nem kerult meg ilyen.

> pl itt: http://gasboards.com/?mod=lista&katid=165 van is 2.5kW-os motor,
> ebből 4 ugye 10 kW.
> Ez ugyan a fele a gyári 26LE-nek, de szerintem elég lenne.

Villanymotorbol? Siman. Az en Hondam gyarilag 41 kW, ebbe tennek egy
folyamatos 7kW, csucsban 21 kW-ra kepes villanymotort.

> De amíg a motor 70eFt /db, addig az elektronika 100eFt/db. Ezt nagyon le
> kellene csökkenteni.

Egy nagyobb motor + 1 db elektronika. :-)

> Ezek a háromfázisú kefenélküli motorok hol helyezkednek el indítási nyomaték
> meg rövid idejű túlterhelés szempontjából?

Rovid tulterhelesre jok (x3 koruli aramot/teljesitmenyt elviselnek),
inditasi nyomatek nem tudom, mert altalaban nem szeretik a gyartok
megadni, csak mondjuk 2-3000-es fordulattol van gorbe/tablazat...

> A másik, amit nem nagyon értek, hogy szinte minden megvalósított
> elektromosra átalakított autóban meghagyták a váltót. De én ezt nagyon nem
> szeretném.

Lasd meg rugozatlan tomeg, mint fent. Ha viszont egy nagyobb motorod
van, legegyszerubb a fixre beallitott valtohoz csatlakoztatnod az
elektromos motort, kulonben csinalhatsz teljes uj kihajtast
feltengelyekig bezarolag. Esetleg hasznalhatod is a valtot, bar
tobbnyire nemigen szukseges.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro mailing list