[elektro] Agymotor

Kormos Imre kormos.imre at freemail.hu
Fri Jan 14 10:28:44 CET 2011


Sziasztok,
Én egy Trabit szeretnék átépíteni. Legjobban a 4 agymotoros megoldás
tetszene.
pl itt: http://gasboards.com/?mod=lista&katid=165 van is 2.5kW-os motor,
ebből 4 ugye 10 kW.
Ez ugyan a fele a gyári 26LE-nek, de szerintem elég lenne.
De amíg a motor 70eFt /db, addig az elektronika 100eFt/db. Ezt nagyon le
kellene csökkenteni.
A másik autónál nagyon-nagyon fontos, az indítási nyomaték.
Réges-régi tanulmányaimból a soros egyenáramú motorra emlékszem, ami a
legnagyobb indítási nyomatékot adja, az aszinkron motor a legszarabb volt
ebből a szempontból.
Ezek a háromfázisú kefenélküli motorok hol helyezkednek el indítási nyomaték
meg rövid idejű túlterhelés szempontjából?
A másik, amit nem nagyon értek, hogy szinte minden megvalósított
elektromosra átalakított autóban meghagyták a váltót. De én ezt nagyon nem
szeretném.

KI

..
> A DC motor azért szimpatikusabb, mert nem kell neki drága és bonyolult
> vezérlés, egy sima PWM szaggatóval megoldható, nekem most a
> láncfűrészes meghajtásnál csak kapcsoló volt, egy fajta Turbó gomb :)
Amikor
> beálltam egyenesbe, benyomtam az utánégetőt és hasítottam a következő
> kanyarig (lakott területen kívül használom). Nem is nagyon hiányzik a
> szabályzás, mert városban lavírozáshoz csak ne használjak már motoros
> meghajtást, annyi mozgás azért kell az embernek. Csak kicsit húzós a napi
25
> km, nem vagyok hozzászokva, jó lenne egy kis rásegítés, ehhez keresek
> agymotort.
> 
> ToPe
...




More information about the Elektro mailing list