[elektro] IR vezerelt jarmu modell
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Fri Feb 4 23:33:41 CET 2011
Csuvár Imre wrote:
> A ki/be kapcsolas aranya maga lehetne a PWM.
> De ez csak az elore/jobbra-balra kombora eleg.
> + Hatrament/jobb-balra eseten kezd bonyolodni a dolog,
> na erre kene valami frappansan ecceru otlet.
A PWM jeleket ne pozitív jelként értelmezd, hanem az 50% legyen a nulla,
0% legyen a negatív végkitérés, 100% a pozitív.
Vajk ötlete jó, ha az adó konstans 50% négszögjelet ad a "kormány"
csatornán, az mondjuk azt jelenti hogy egyenesen kell menni. Ugyanez a
sebességre a másik csatornán, 50% az hogy áll, kisebb akkor hátra,
nagyobb akkor előre.
Ez jobb mintha a két motorhoz vinnél két jelet, mert ez utóbbival
nehezebb lenne egyenesben tartani, pláne ha kimaradnak impulzusok (ami
IR átvitelnél elég gyakori is lehet).
A motorvezérlőben ezt kell megvalósítani:
MOT_L = (CH2-50%)*(CH1+50%)
MOT_R = (CH2-50%)*(CH1-50%)
Primitív eszközökkel nehéz szorozni, de talán át sem kell térni
analógra. A két motormeghajtó H-híd ellenfázisban vezérelve a CH1
(kormány) jellel pont megvalósítja a második tagot, az első tag pedig
úgy lehetséges, hogy a 2-es csatorna a hídtápfeszt növeli-csökkenti.
Már majdnem jó, csak még polaritást is kéne tudni fordítani :-) de a
hídtápfeszt nem fordíthatod csak úgy meg. A CH2 polaritását be kellhet
hozzá kapuzni a hídmeghajtók bemenetére...
--
((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list