[elektro] autó-villanyhegesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 18 11:02:11 CEST 2011


(G)feri wrote:
> Erről nincs véleményetek?
>
>> Amúgy  -visszatérve  a  hegesztő  árama  által hegesztéskor a
> Gf> gépkocsira jutó jóval 12V feletti impulzusokra,  ha  jól  sejtem,
> Gf> az inverteres hegesztő kapcsolóüzemben
> Gf> dolgozik,  ott  a  hegesztőből  nem  jöhetnek-alakulhatnak  ki

De van.

Az inverterek egyenáramúak szoktak lenni, 100kHz táján ketyeg belül az inverter.
Elég tisztességes rádiózavart csinál egy egyszerűbb, barkácsinverter, de ha 
autóról van szó, szerintem nem ez okozhatja a bajt, hanem ezek az egyszerű 
inverterek érintéskor meglehetősen nagy áramot tolnak az elektródába. Egyszer 
meg is mértem az enyémet, ami 80A-es, ha maxra tekerem, de a beállítástól eléggé 
függetlenül kb 160A a zárlati árama. Csaknem biztos, hogy nem sima áramról van 
szó, tehát lehet az bőven 200A is csúcsban.

Ha a kaszni két különböző pontát nézzük, ez a bőven 200A feletti áram 
létrehozhat kis keresztmetszetű részeken akkora fesz-esést, hogy ez egy rosszul 
csatlakoztatott, érzékeny cucc feszéhez hozzáadódva azt kicsinálhatja. De azért 
nem tudom, miért para ez az egész, mert úgy képzelem, hogy egy autógyártó nem 
csinál olyat, hogy egy érzékeny holmi testpotenciálját simán úgy állítja elő, 
hogy ahova éppen szerelve van, onnan veszi a testet, nem pedig az aksiról vezeti 
oda. Vagy igen? Onnan veszi?

Ha igen, akkor is lehet úgy csatlakoztatni azt a nyamvadt testkábelt, hogy ez ne 
legyen probléma.

Én pl, amikor nem bírtam kiszedni az olajleeresztő csavart, csak úgy, hogy 
ráhegesztettem egy nagyobb anyát, méghozzá ilyen inverterrel, eszembe se jutott 
semmti sehonnan lekötni. Nem is lett semmi probléma, pedig nem is a motorra 
kötöttem a testkábelt, hanem valahol a kerék táján találtam alkalmas pontot.

Na aztán lehet, hogy ez egy olyan autó, amiben a proci is még relés. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list