[elektro] autó-villanyhegesztés
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 18 11:02:11 CEST 2011
(G)feri wrote:
> Erről nincs véleményetek?
>
>> Amúgy -visszatérve a hegesztő árama által hegesztéskor a
> Gf> gépkocsira jutó jóval 12V feletti impulzusokra, ha jól sejtem,
> Gf> az inverteres hegesztő kapcsolóüzemben
> Gf> dolgozik, ott a hegesztőből nem jöhetnek-alakulhatnak ki
De van.
Az inverterek egyenáramúak szoktak lenni, 100kHz táján ketyeg belül az inverter.
Elég tisztességes rádiózavart csinál egy egyszerűbb, barkácsinverter, de ha
autóról van szó, szerintem nem ez okozhatja a bajt, hanem ezek az egyszerű
inverterek érintéskor meglehetősen nagy áramot tolnak az elektródába. Egyszer
meg is mértem az enyémet, ami 80A-es, ha maxra tekerem, de a beállítástól eléggé
függetlenül kb 160A a zárlati árama. Csaknem biztos, hogy nem sima áramról van
szó, tehát lehet az bőven 200A is csúcsban.
Ha a kaszni két különböző pontát nézzük, ez a bőven 200A feletti áram
létrehozhat kis keresztmetszetű részeken akkora fesz-esést, hogy ez egy rosszul
csatlakoztatott, érzékeny cucc feszéhez hozzáadódva azt kicsinálhatja. De azért
nem tudom, miért para ez az egész, mert úgy képzelem, hogy egy autógyártó nem
csinál olyat, hogy egy érzékeny holmi testpotenciálját simán úgy állítja elő,
hogy ahova éppen szerelve van, onnan veszi a testet, nem pedig az aksiról vezeti
oda. Vagy igen? Onnan veszi?
Ha igen, akkor is lehet úgy csatlakoztatni azt a nyamvadt testkábelt, hogy ez ne
legyen probléma.
Én pl, amikor nem bírtam kiszedni az olajleeresztő csavart, csak úgy, hogy
ráhegesztettem egy nagyobb anyát, méghozzá ilyen inverterrel, eszembe se jutott
semmti sehonnan lekötni. Nem is lett semmi probléma, pedig nem is a motorra
kötöttem a testkábelt, hanem valahol a kerék táján találtam alkalmas pontot.
Na aztán lehet, hogy ez egy olyan autó, amiben a proci is még relés. :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list