[elektro] autó-villanyhegesztés
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Thu Aug 18 10:12:13 CEST 2011
Én a trafoból jöbő nagyobb fesz. impulzusokra tippeltem eddig, a mágneses tér által
keltett indukálódó feszültség eszembe sem jutott. Mondjuk, multkor
pont a (mágneses+tekercses) főtengely jeladó közelében volt az öreg részben pakundekli
burkolatú Hetra hegesztő, lehet, hogy azért is indult nehezen meló közben a
kocsi? Amúgy -visszatérve a hegesztő árama által hegesztéskor a
gépkocsira jutó jóval 12V feletti impulzusokra, ha jól sejtem, az inverteres hegesztő kapcsolóüzemben
dolgozik, ott a hegesztőből nem jöhetnek ki nagyobb amplitudőjú
feszültségcsúcsok, mint az elvileg szinuszos trafosból?
p> Én úgy tippelek, hogy a mágneses tér az, ami kinyírhatja a cuccokat, mert a
p> nagy kiterjedésű vezetékhurkokban feszültséget indukál, emiatt az 50Hz-es
p> hegesztő lehet veszélyesebb. De szerintem túl van misztifikálva a dolog, a
p> hegesztő fém dobozban szokott lakni, az leárnyékolja a mágneses teret. Ha
p> rossz helyre kötöd a testet, akkor mindkettő veszélyes, dehát ne az első
p> lökhárítóra kössük, ha a hátsót akarjuk hegeszteni, és vigyázzunk, hogy ne
p> érjen a pálca közben a benzintankhoz :-))
p> Akkut szerintem se érdemes kivenni, jó az úgy ott benne.
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list