[elektro] autó-villanyhegesztés

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Thu Aug 18 10:12:13 CEST 2011


Én  a trafoból jöbő nagyobb fesz. impulzusokra tippeltem eddig, a mágneses tér által
keltett  indukálódó  feszültség  eszembe  sem jutott. Mondjuk, multkor
pont  a (mágneses+tekercses) főtengely  jeladó  közelében  volt az öreg részben pakundekli
burkolatú Hetra hegesztő, lehet, hogy azért is indult nehezen meló közben a
kocsi?   Amúgy  -visszatérve  a  hegesztő  árama  által hegesztéskor a
gépkocsira jutó jóval 12V feletti impulzusokra,  ha  jól  sejtem, az inverteres hegesztő kapcsolóüzemben
dolgozik,  ott  a  hegesztőből  nem  jöhetnek  ki  nagyobb amplitudőjú
feszültségcsúcsok, mint az elvileg szinuszos trafosból?

p> Én úgy tippelek, hogy a mágneses tér az, ami kinyírhatja a cuccokat, mert a
p> nagy kiterjedésű vezetékhurkokban feszültséget indukál, emiatt az 50Hz-es
p> hegesztő lehet veszélyesebb. De szerintem túl van misztifikálva a dolog, a
p> hegesztő fém dobozban szokott lakni, az leárnyékolja a mágneses teret. Ha
p> rossz helyre kötöd a testet, akkor mindkettő veszélyes, dehát ne az első
p> lökhárítóra kössük, ha a hátsót akarjuk hegeszteni, és vigyázzunk, hogy ne
p> érjen a pálca közben a benzintankhoz :-))

p> Akkut szerintem se érdemes kivenni, jó az úgy ott benne.


-- 
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list