[elektro] autó-villanyhegesztés
potyo
potyo.ada at gmail.com
Thu Aug 18 09:27:32 CEST 2011
Én úgy tippelek, hogy a mágneses tér az, ami kinyírhatja a cuccokat, mert a
nagy kiterjedésű vezetékhurkokban feszültséget indukál, emiatt az 50Hz-es
hegesztő lehet veszélyesebb. De szerintem túl van misztifikálva a dolog, a
hegesztő fém dobozban szokott lakni, az leárnyékolja a mágneses teret. Ha
rossz helyre kötöd a testet, akkor mindkettő veszélyes, dehát ne az első
lökhárítóra kössük, ha a hátsót akarjuk hegeszteni, és vigyázzunk, hogy ne
érjen a pálca közben a benzintankhoz :-))
Akkut szerintem se érdemes kivenni, jó az úgy ott benne.
2011/8/18 (G)feri <elektroslista at freemail.hu>
> Sziasztok!
>
> Szerintetek mivel van több esély kinyírni egy autó elektronikáját,
> hagyományos trafos, vagy inverteres hegesztővel? Másik kérdés: érdemes
> lekötni az akkut, vagy nem. Én (újabban) nem szoktam lekötni, mert
> minden
> beállítás elállítódik, bízom benne, hogy az akku mint egy nagy elko,
> véd a
> nagyobb impulzusok ellen. Régen mikor lekötöttem, akkor a hegesztés
> idejére összekötöttem a plusz-minusz sarut. Arra mondjuk ügyelek, hogy a
> test kábelt a
> hegesztéshez minél közelebb és közvetlen a hegesztendő fémre kössem,
> de hát néha előfodul, hogy a pálca rossz helyre ér... Ezért is ha
> lehet inkább
> lánggal hegesztek. Akkor nem kell idegeskedni, hogy indul-e a kocsi
> majd.
>
>
>
> --
> Üdvözlettel,
> (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list