[elektro] autó-villanyhegesztés

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Aug 18 09:27:32 CEST 2011


Én úgy tippelek, hogy a mágneses tér az, ami kinyírhatja a cuccokat, mert a
nagy kiterjedésű vezetékhurkokban feszültséget indukál, emiatt az 50Hz-es
hegesztő lehet veszélyesebb. De szerintem túl van misztifikálva a dolog, a
hegesztő fém dobozban szokott lakni, az leárnyékolja a mágneses teret. Ha
rossz helyre kötöd a testet, akkor mindkettő veszélyes, dehát ne az első
lökhárítóra kössük, ha a hátsót akarjuk hegeszteni, és vigyázzunk, hogy ne
érjen a pálca közben a benzintankhoz :-))

Akkut szerintem se érdemes kivenni, jó az úgy ott benne.

2011/8/18 (G)feri <elektroslista at freemail.hu>

> Sziasztok!
>
> Szerintetek  mivel  van  több  esély kinyírni egy autó elektronikáját,
> hagyományos trafos, vagy inverteres hegesztővel? Másik kérdés: érdemes
> lekötni  az  akkut,  vagy  nem.  Én (újabban)  nem  szoktam lekötni, mert
> minden
> beállítás elállítódik,  bízom  benne,  hogy  az  akku  mint egy nagy elko,
> véd a
> nagyobb   impulzusok  ellen. Régen mikor lekötöttem, akkor a hegesztés
> idejére összekötöttem a plusz-minusz sarut. Arra mondjuk ügyelek, hogy a
> test kábelt a
> hegesztéshez  minél közelebb és közvetlen  a hegesztendő fémre kössem,
> de   hát   néha  előfodul,  hogy  a  pálca rossz helyre ér... Ezért is ha
> lehet inkább
> lánggal  hegesztek.  Akkor  nem kell idegeskedni, hogy indul-e a kocsi
> majd.
>
>
>
> --
> Üdvözlettel,
>  (G)feri                          mailto:elektroslista at freemail.hu
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list