[elektro] startakku
joe-
jozsig at gmail.com
Mon Aug 15 18:56:26 CEST 2011
On 2011-08-15 06:50, Karoly Kovacs wrote:
> Kicsit keson kapcsolodom be a szalba, el sem olvastam a valaszokat, csak
> gyorsan leirom, amit tudok.
> A teli akku lemerules az esetek 99%-aban _nem_ melykisules, azaz az akku
> meg turheto toltottsegi fokot mutat, csak eppen mar ilyen-olyan okok
> miatt nem kepes inditani az autot. Ebbol kovetkezoen mar egy egeszen kis
> segitseg is eleg szokott lenni (gondolom, ezt mar masok is megirtak).
> Mar jo reg ota ismert ez a teny, igy mar sok ev ota ajanlott az egyszeru
> NiCd cellakbol allo rasegito. A NiCd cellak ugyanis meglepoen nagy
> aramot kepesek rovid ideig leadni.
> Ad absurdum meg a mezei ceruzaelemekbol allo rasegito is elegendo
> szokott lenni (igaz, utana el lehet dobni az elemeket, de esetunkben
> gondolom, nem ez a fontos).
> Mindezeket csak azert irtam le, hogy nem szukseges holmi "csoda" indito
> ketyerekert penzt kiadni.
>
> Karoly
>
Az én csodám, egy 12V-ra átalakitott villamossággal rendelkezö trabant
inditoja volt:
A (honom alatt) felmelegitett 10 darab "goliát" -elem lett
mikrokapcsoloval a gyujto-trafokra kötve, és semmi más.
Eg kb. fél lo-eröre képes ember megtolta a nyitott ajtot a vállával,
és a kormánynál fogva kézzel, a II. fokozatban lévö autot.
Siker volt az mindig, az utolsonál is eredményes volt, csakhogy
az esést követöleg, a szivatoval is noszogatott auto, szépen
elpöfögött. :)
joe
More information about the Elektro
mailing list