[elektro] startakku
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Aug 14 21:38:13 CEST 2011
50-70Ah-s elég szép összeg egy ilyen Li-xx pack-ból...
Kevesebb meg necces, mert van standby áramfelvétele a kocsinak, álló helyzetben
nem árt ha darabig működnek a dolgok. stb.
Szóval kapacitásban ugyan akkora kellene Li-xx-ből is kb.
Nomeg sokkal komplikáltabb a töltés, kisütése, nagyon érzékeny a túlfeszre,
mélykisülésre, túláramra és veszélyesebb mert hatalmas áramot le tud adni,
túlhevül, és gyullad, robban mindent csinál.
Cellánként kell bele egy cél IC-s supervisor áramkör amelyik kommunikál
egymással, és jelez ha gond van.
Egy 50Ah-s Li-xxx ha 30C-vel lehet azokat is kisütni max, akkor az 1500A... az
rengeteg, attól már a vas kaszni is olvad :)
A.
On 2011.08.14. 20:50, Benedek I. wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
>> Az sztem egy Li-xx akkupakk, és nem 2A-t ad le.
>> Modellezésben bődület áramokkal terhelik ezeket...bírjak... (megfelelő
>> menedzsment mellett)
>>
>>
> Nem is értem, hogy akkor miért nem ilyeneket rendszeresítenek az autókban!
> Talán azért nem, mert egy mai, modern indítómotornak is kell a 10-12V
> mellett (hasból) 8-10 A, amit ezek a kis akkuk nem tudnak, hiába 50-70A a
> kisütő (rövidzárási, tehát pár tized Voltos) áramuk. Ha ponthegeszteni kell
> vele, akkor jól jön ez a tulajdonság, de egy tekercselt motornak, aminek
> jelentős Ohmos ellenállása van, már kevés a maradék fesz. -áram szorzata.
>
> bi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list