[elektro] CAN busz vs. utánfutó bekötés

Nemka nemka at nemka.hu
Fri Aug 5 01:49:48 CEST 2011


Egy utánfutót elég nehéz munkagépként kimagyarázni.



> 2011.08.05. 1:43 cst:
> Világító és fényjelző berendezések
> 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

> 37. § A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére
> vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

> (7) Az olyan vontatott munkagépet, amely nem elégíti ki a pótkocsik világító
> és fényjelző berendezéseire vonatkozó rendelkezéseket, a közúti forgalomban
> való részvétel idejére kitűzhető fényjelző berendezésekkel kell felszerelni.
> Az így elhelyezett fényjelző berendezések rögzítőszerkezetének biztosítania
> kell a rendelet világító és fényjelző berendezések elhelyezésére vonatkozó
> előírásainak a teljesülését

> egy kb 1,60 - 2m deszkára felbiggyesztek nehany lampat, azt drottal
> rabiggyesztem a vontatmanyra, es egy par meteres drotkabellel
> dugaszolom be a vontatoba,

> **************************************************
> a jarmü összeállítása, összebarkacsolasanak feltetelei:
> 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet



> -----Original Message-----
> From: Nemka <nemka at nemka.hu>
> To: cst <elektro at tesla.hu>
> Date: 2011. augusztus 4. 22:35
> Subject: Re: [elektro]CAN busz vs. utánfutó bekötés


> Az ugye megvan, hogy a járművek forgalomba helyezése csak bizonyos
> engedélyek birtokában lehetséges? És ugye az is megvan, hogy a jármű
> biztonságos közlekedését veszélyeztető átalakítás is engedélyhez
> kötött? Az ugye tiszta, hogy egy utánfutó irányjelzőjének és
> féklámpájának köze van a biztonságos közlekedéshez?

> Az igaz, hogy a normál műszaki vizsgákon az előírt normák szerinti
> működést ellenőrzik, tehát egy látványos elemeket nem tartalmazó
> házibarkácsolás átmehet.
> De ha ez a házibarkács közrejátszik valamilyen baleset okozásában,
> akkor onnantól egy rakás ember csúnyán elő lesz szedve és nem mindenki
> Császár Előd, hogy bünti nélkül megússza egy halálos baleset okozását.



>> 2011.08.04. 22:14 cst:
>> elvileg " csak " az a feladat, hogy a hatso iranyjelzo, feklampa,
>> rendszemvilagitasnak az auto hatso egoivel egyutt kell dolgoznia,

>> ha meg egyuttmukodik, akkor a vizsgaztatohelynek mi koze van hozza,
>> hogy azt FETekkel kapcsolja-e, vagy hagyomanyos kurtrelevel
>> vagom orrba az utanfutot


>> -----Original Message-----
>> From: Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu>
>> To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
>> Date: 2011. augusztus 4. 19:55
>> Subject: Re: [elektro]CAN busz vs. utánfutó bekötés


>> 2011.08.04. 16:35 keltezéssel, sgyozo írta:
>>>   Sziasztok,
>>>
>>>   Fenti feladatra van valami kész, utánépíthető-hexbetöltős
>> projekt?
>>>   Kolléga kocsijában kéne megoldani az utánfutó csatlakozást,
> lehetĹ
>> ‘leg a
>>>   20e Ft-os doboz megvásárlása nélkül. :)
>>>   Ha ilyen nincs, akkor gondolom az is működne, hogy az izzókhoz menő
>>>   drótokról leveszem a kapcsolójelet aztán mondjuk simán mosfettel
>>>   kapcsolom a futó izzóit. Azért, ha meg lehet oldani elegánsan, 12V,
>> CAN
>>>   be, futócsatlakozó ki jellegú dobozban, inkább azt választaná.
>> Ez így önbarkácsolva hogy fog levizsgázni?

>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]

>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]


> Nemka
--->>    http://www.nemka.hu    <---

> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]

> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


Nemka
--->    http://www.nemka.hu    <---



More information about the Elektro mailing list