[elektro] dc12v-to-24v
cst
maguspr at freemail.hu
Mon Apr 18 12:24:53 CEST 2011
leginkább az " ez már van " a legnyomósabb
van egy elektromos (játék)bicikli, 24V250W , amiben
van 2 x 12V12Ah "zselés" akku, amiket gyárilag össze is
forrasztottak, meg 3óra munka kellett a burkolat leszedéséhez,
és a zseléseket is cserélni kellett volna 2 x 8E = kb 16eHUF -ért
az én olvasatomban 24V 250Watt az kb 10,5A terhelés
és egy 12Ah akkupackot 10,5A -rel terhelni, és egy gyári akkutöltővel
3 hónap alatt szarráment az akkupack, a játékszeren pedál nincs,
és visszafelé jövetben (emelkedőnek felfelé) a végén gyalog tolni,
ha a hatótávot 1km-rel meg kellett hosszabbítani
szóval nagyot szoptunk vele, mert ez a hatótáv finoman szólva nokedli,
de a most használhatatlan kupacot nem dobnám ki,
ha ráakasztok egy kerékpár utánfutót, és
ha egy indítóakksit terhelgetek, akkor a 250Wattot 12V-on kiszedni
(12 to 24 V veszteséget is belekalkulálva) 22A + 3A veszteséggel
az lenne 25A -es terhelés, amit egy 55Ah talán jobban bírna
mint egy 12Ah akksi a 10,5A terhelést
ilyen nokedli hatótáv miatt nagyon meggondolnánk ma egy 100eHUF feletti
pedál nélküli 12Ah -s akkupackos zselés játékszert
hatótávnövelés miatt gondoltam az indítóakkura, meg a benzines rásegítőre
be kell kalkulálni a kerékpárlopási rátát is, pl.
a gyáli piacnál 2emberes a bevásárlás, én vigyázok a kerékpárokra, amíg a
feleségem vásárol
emiatt került szóba, hogy még egy (tehát összesen 2) kerékpárt kellene
elektromosítani,
mert nehéz egy ebicikli után tekerni egy motortalan kerékpárral. ...
sajnos ilyen szaros szempontok is bele tudnak szólni az agytornába :-(
-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
Date: 2011. április 18. 9:13
Subject: Re: [elektro] dc12v-to-24v
cst wrote:
> köszi, ez a vetőfás dolog tényleg érdekes
Szerintem nem a tekercselés módja a problémád.
Mit akarsz csinálni? (Lehet, hogy már leírtad, de átsiklottam felette.)
***
Olyat érdemes csinálni, ami nem bambán felnyomja duplára a feszt, hanem
képes
szabályozni is. Tehát 11-15V tartományból (hogy a legszűkebbet vegyem)
előállít
stabil 24V-ot. Persze nem figyeltem, hogy ez mire kell. Ha bicikliszerű
járműbe
azért, hogy ne kelljen két aksit berakni, mert 24V-os a motor benne, akkor
nagyon kicsinek, könnyűnek, és jó hatásfokúnak is kell lennie, meg
áramgenerátorosnak, meg netán visszatáplálósnak, akkor viszont már sokkal
bonyolultabb a feladat.
És mitagadás, megint van egy olyan érzésem, hogy ez csak agytorna, soha nem
fog
sem elkészülni, se belefogni nem fogsz. :-) De ez az én egyéni, és bevallom,
rosszindulatú véleményem. Ezért már most bocsánatot is kérek.
More information about the Elektro
mailing list