[elektro] Auto akkumulator

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Thu Apr 14 19:58:52 CEST 2011


Andras!

2011. április 14., 11:15:09, írta:

> Hello!

> Suzukiban lemerult az akkumulator mert egve felejtettem a vilagitast. 0V
> kapcsfeszultseget mertem rajta. Lehet ezen meg segiteni? Erdemes
> tolteni? Lehet utana meg erdemben hasznalni?

> Az autoba mivel surgosen kellet inkabb vettem uj akksit. Ez a resze
> megoldva.

> Koszonom!

Hányszor    lemerítette    már    a    fiam    a családi, főleg általa
használt Coltban az akkut, hol a
világítást  hagyja bekapcsolva, hol a bivalykergető hifijét! Van, hogy
napok  múlva  akar menni vele valaki és akkor vesszük észre. Fél órára
rá   egy  (ami van: kis  6-10A-es)  töltő,   indítás,  aztán  mire hazaérsz már
minden   rendben,  pöccre  indul. 1-2 nap után meg lehet már nyugodtan
-ésszel- terhelni álló helyzetben is újra az akkut.

 Az ilyen házilagos töltögetések inkább csak akkor problémásak ha ócskaság
a  töltő,  14,4V  fölött  is kajak tölti  az  akkut,  ott  meg  már beindul a
gázképződés,  netán erősebb melegedés. Egy öreg akksinak az többet árt
mint,  hogy  pár napig le volt merűlve. Ezért ha gagyi a töltő, inkább
csak  addig  érdemes  vele  tölteni  a lemerűlt akkut amíg épp, hogy be tudja indítani az autót,
aztán  a generátor majd tölti szabályosan. Van aki ilyenkor még azt is
ajánlja,  hogy  az  elején csak alapjáratban, ill. alacsony fordulaton
járassuk  a  kocsit,  amíg kissé összeszedi magát az akku, különben
nem használ neki, ha magas fordulaton rögtön nagy árammal tölti a generátor a
még  alig  feltöltődött  akkut,  mely  ilyenkor az elején sokszor 10A
töltőáramot  is  képes  felvenni.  Meg  lehet figyelni ilyen esetben a
generátor  is   mennyire  fel tud forrósodni. Meg a nem kellően tapadó
generátorékszíj ilyenkor (is), hogy tud  visítani :)

Egyébként
-- 
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list