[elektro] Auto akkumulator
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Thu Apr 14 19:58:52 CEST 2011
Andras!
2011. április 14., 11:15:09, írta:
> Hello!
> Suzukiban lemerult az akkumulator mert egve felejtettem a vilagitast. 0V
> kapcsfeszultseget mertem rajta. Lehet ezen meg segiteni? Erdemes
> tolteni? Lehet utana meg erdemben hasznalni?
> Az autoba mivel surgosen kellet inkabb vettem uj akksit. Ez a resze
> megoldva.
> Koszonom!
Hányszor lemerítette már a fiam a családi, főleg általa
használt Coltban az akkut, hol a
világítást hagyja bekapcsolva, hol a bivalykergető hifijét! Van, hogy
napok múlva akar menni vele valaki és akkor vesszük észre. Fél órára
rá egy (ami van: kis 6-10A-es) töltő, indítás, aztán mire hazaérsz már
minden rendben, pöccre indul. 1-2 nap után meg lehet már nyugodtan
-ésszel- terhelni álló helyzetben is újra az akkut.
Az ilyen házilagos töltögetések inkább csak akkor problémásak ha ócskaság
a töltő, 14,4V fölött is kajak tölti az akkut, ott meg már beindul a
gázképződés, netán erősebb melegedés. Egy öreg akksinak az többet árt
mint, hogy pár napig le volt merűlve. Ezért ha gagyi a töltő, inkább
csak addig érdemes vele tölteni a lemerűlt akkut amíg épp, hogy be tudja indítani az autót,
aztán a generátor majd tölti szabályosan. Van aki ilyenkor még azt is
ajánlja, hogy az elején csak alapjáratban, ill. alacsony fordulaton
járassuk a kocsit, amíg kissé összeszedi magát az akku, különben
nem használ neki, ha magas fordulaton rögtön nagy árammal tölti a generátor a
még alig feltöltődött akkut, mely ilyenkor az elején sokszor 10A
töltőáramot is képes felvenni. Meg lehet figyelni ilyen esetben a
generátor is mennyire fel tud forrósodni. Meg a nem kellően tapadó
generátorékszíj ilyenkor (is), hogy tud visítani :)
Egyébként
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list