[elektro] akkutoltes parhuzamosan ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Apr 13 20:55:08 CEST 2011


potyo wrote:

>> Na de ha bikázol, akkor olyan autóból viszed a delejt, aminek jár a
>> motorja, tehát nem az aksiból kapja a delejt a lepukkant aksi, hanem
>> a generátorból.
>
> Feltéve, hogy jár a motor, mert az igazából nem lényeges a bikázáshoz.

Persze, a bikázáskor már lekonyul a fesz. A lepukkant aksi akkor terhel be, 
amikor még csak odarakják a járó motorú autó bikakábelét. Ekkor ugye a fesz 
megvan vagy 14V, és a kisütött aksi rögtön leránt belőle vagy 40-50A-t, ezt 
nyilván még meg is lehet hallani. Persze csak a motor járásából. Aztán az 
indítózáskor a fesz lemegy mondjuk 10V-ra, ott a kimerült aksi nem teljesít, de 
nem is fogyaszt, csak a másik autó aksija.

> Ha vékony a bikázókábel, akkor lehet
> lényeges a járó motor, mert akkor a generátor valamennyit rátölt a
> lemerült akkura, aztán az is besegít az indításba, mert úgy natúrban a
> kábelen nem tudna elég áram átmenni, hogy a másiknak a motorját be
> tudja indítani.

Ez egész jó startégia. Ha nem azért nem indul a másik, mert valami elektromos 
hiba van, hanem mert lemerült valamiért az amúgy jó aksi, lehet, hogy pár perc 
töltögetés, és nem is kell a bikakábel, elindul magától is.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list