[elektro] ultrakapacitas...
cst
maguspr at freemail.hu
Mon Apr 11 10:02:19 CEST 2011
amit kezdetben találtam, az a műegyetem egyik szolgálati találmánya
felsővezeték nélküli, és csak megállónként, szakaszosan feltölthető
(rátöltős) akkukal + kondival tárolt trolibuszban gondolkodnak,
csak a megállóben kapja a 600Voltos egyenáramot,
és 3fázisú aszinkronnal hajtják a kerekeket
induláskor akku + kondi , normál üzemben akku
fékezéskor kondi töltődik, + a lassan tölthető akksit
is az (ehhez képest gyorsabban töltődő) kondiról töltögeti,
---------
-5 ,,, +60fokos környezetben "hűtött - fűtött"
táskába tenném az akksit
-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
Date: 2011. április 11. 8:11
Subject: Re: [elektro] ultrakapacitas...
Moczik Gabor wrote:
> Ha már úgyis ez a téma, milyen beszerezhető akksi alkalmas -5 .. 50-60
> fok környezeti hőmérsékleten is elfogadható működésre és élettartamra?
>
> Tegyük fel, hogy az energiasűrűség most nem annyira számít, viszont a
> hatásfok azért igen.
A hatásfok gondolom akkor fontos, ha gyakori fékezés-gyorsítás van, ezt az
energiát kellene visszatölteni és felhasználni.
Ha 10m/s-ről és cakk-pakk 300 kilóról van szó, akkor az egész energia 15kJ.
Erre
lehet, hogy mégis érdemes kondit használni, de nem az aksival párhuzamosan
ugye,
mert úgy semmit nem ér egy kapac.
100V-os aksinál erre már elég :-) egy 3F-os kondi elvileg, de ugye nem lehet
nulláig kisütni, szóval inkább valami 4-5F-os lenne jó. Vagy sokkal nagyobb
feszű kisebb kapac.
Régebbi mérésekből az rémlik, hogy minél nagyobb feszű egy elkó, annál
nagyobb
az energiasűrűsége. Asszem 450V-os még van. Ebből csak 0,15F kellene, ez
50...450V között tök jó hatásfokkal intézné az energianyelést-visszatöltést.
Robogó kers. :-) Lejtőn lefelé persze inkább az aksiba kellene tölteni, ha
már
feltöltődött az elkótelep.
Azért elég okos elektronika kellene.
hjozsi
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list