[elektro] Árajánlat vs. jog?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Sep 2 14:28:24 CEST 2010
nem er erre ra megkerdezni miutan megjott az alkatresz ? :)
na jo , egy tartos , gyumolcsozo uzleti kapcsolatot kar lenne ezzel elszurni
- de ez igaz a masik oldalrol is .
bye
dexter
2010. szeptember 2. 14:13 vajk fekete írta, <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> azt gondolnam, hogy a visszaigazolt megrendeles az a megkotott uzlet maga.
>
> mokas lenne megkerdezni, hogy ha van egy visszaigazolt megrendelesem, es
> par nap
> mulva felhivom oket, hogy megsem kell, akkor mi lenne?
>
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Thu, 2 September, 2010 13:34:24
> Subject: Re: [elektro] Árajánlat vs. jog?
>
> Itt részemről inkább az a kérdés, hogy a kiadott árajánlat mennyiben
> kötelez? És a visszaigazolás? Mert az árajánlattól a megrendelésig
> mondhatnák, hogy bocsi, az elfogyott. De a visszaigazolás már arról
> szól, hogy az a bizonyos dolog az enyém, annyiért. Nem?
>
>
> Gábor
>
> vajk fekete írta:
> > az a kerdes, hogy ez egy modszer naluk, vagy tenyleg kivetel van.
> >
> > ha mar megszoktak es rendszeresen alkalmazzak a modszert, akkor pl
> irasban
> > fogjak kerni hogy rendeld meg az uj aron, stb. ekkor tuti fel vannak
> keszulve a
> >
> > jogi es egyeb lehetosegeikbol, szerintem nem sok eselyed van.
> >
> > ha belemennek abba, hogy mondjuk szoban elfogadod, leszallitjak, es nem
> fogadod
> >
> > be a szamlat, mert nem a megrendeles szerinti ar van rajta, akkor van ra
> esely,
> >
> > hogy nekik is ritkan fordul ez elo, lehet vitatkozni, es van esely hogy
> >benyelik
> >
> > a bukta egy reszet.
> >
> > vajk
> >
> >
> >
> >
> > ________________________________
> > From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
> > To: elektro at tesla.hu; elektro-etc at tesla.hu; "elektronika, uC, dsp, wlan,
> > programozas" <retro at lists.tmp.hu>
> > Sent: Thu, 2 September, 2010 13:13:44
> > Subject: [elektro] Árajánlat vs. jog?
> >
> > Megint belefutottam egy cég meglehetősen furcsa magatartásába, kíváncsi
> > vagyok mit szóltok hozzá.
> > Szándékosan -egyelőre- nem nevezem meg a céget. Ez egy jól ismert hazai
> > (és nemzetközi) alkatrészes vállalat.
> > Röviden annyi, hogy kértem egy árajánlatot, meg is kaptam, megrendeltem,
> > visszaigazolták (ár EUR-ban, darabszám, időpont, minden megadva). Eddig
> > minden rendben. Csakhogy a visszaigazolás után pár nappal kaptam egy
> > telefont, hogy sajnos rossz hírük van, az az ár nem érvényes, és mondtak
> > egy másikat, ami az előző több, mint másfélszerese. Ez nekem kb. 100eFt
> > buktát jelentene, amit már nem szívesen nyelne le az ember.
> >
> > Arra hivatkoznak, hogy megváltozott nekik is a beszerzési áruk. Én
> > viszont az ő árajánlatuk alapján tárgyaltam az én Vevőmmel, az alapján
> > adtam ki ajánlatot, ami tudtommal engem jogilag kötelez -meg persze
> > erkölcsileg is. Én biztos nem fogok odaállni a Vevőm elé azt mondani,
> > hogy bocs, megváltozott a beszerzési ár, fizess többet. Az ő
> > visszaigazolásuk alapján terveztem és rendeltem nyákot, azzal mi lenne,
> > ha másik alkatrészre újra kellene tervezni? Az idő meg fogy, 10 nap telt
> > el az árajánlat kiadása óta, nekem közeleg az átadás határideje, és ezt
> > az alkatrészt nem nagyon lehet most rövid idő alatt beszerezni. Ennyire
> > nyeregben lennének a kereskedők, hogy így packázhatnak velünk? Állítólag
> > az ő beszállítója allokációra hivatkozik.
> >
> > Mit illik ilyenkor tennem? Lenyelni, és mérgelődni, vagy perrel
> > fenyegetőzni, vagy mit? Nem igazán szeretném más hibáját én fizetni.
> >
> >
> > Gábor
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> >
> >
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list