[elektro] Árajánlat vs. jog?
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Thu Sep 2 13:13:44 CEST 2010
Megint belefutottam egy cég meglehetősen furcsa magatartásába, kíváncsi
vagyok mit szóltok hozzá.
Szándékosan -egyelőre- nem nevezem meg a céget. Ez egy jól ismert hazai
(és nemzetközi) alkatrészes vállalat.
Röviden annyi, hogy kértem egy árajánlatot, meg is kaptam, megrendeltem,
visszaigazolták (ár EUR-ban, darabszám, időpont, minden megadva). Eddig
minden rendben. Csakhogy a visszaigazolás után pár nappal kaptam egy
telefont, hogy sajnos rossz hírük van, az az ár nem érvényes, és mondtak
egy másikat, ami az előző több, mint másfélszerese. Ez nekem kb. 100eFt
buktát jelentene, amit már nem szívesen nyelne le az ember.
Arra hivatkoznak, hogy megváltozott nekik is a beszerzési áruk. Én
viszont az ő árajánlatuk alapján tárgyaltam az én Vevőmmel, az alapján
adtam ki ajánlatot, ami tudtommal engem jogilag kötelez -meg persze
erkölcsileg is. Én biztos nem fogok odaállni a Vevőm elé azt mondani,
hogy bocs, megváltozott a beszerzési ár, fizess többet. Az ő
visszaigazolásuk alapján terveztem és rendeltem nyákot, azzal mi lenne,
ha másik alkatrészre újra kellene tervezni? Az idő meg fogy, 10 nap telt
el az árajánlat kiadása óta, nekem közeleg az átadás határideje, és ezt
az alkatrészt nem nagyon lehet most rövid idő alatt beszerezni. Ennyire
nyeregben lennének a kereskedők, hogy így packázhatnak velünk? Állítólag
az ő beszállítója allokációra hivatkozik.
Mit illik ilyenkor tennem? Lenyelni, és mérgelődni, vagy perrel
fenyegetőzni, vagy mit? Nem igazán szeretném más hibáját én fizetni.
Gábor
More information about the Elektro
mailing list