[elektro] Árajánlat vs. jog?

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Thu Sep 2 13:13:44 CEST 2010


Megint belefutottam egy cég meglehetősen furcsa magatartásába, kíváncsi 
vagyok mit szóltok hozzá.
Szándékosan -egyelőre- nem nevezem meg a céget. Ez egy jól ismert hazai 
(és nemzetközi) alkatrészes vállalat.
Röviden annyi, hogy kértem egy árajánlatot, meg is kaptam, megrendeltem, 
visszaigazolták (ár EUR-ban, darabszám, időpont, minden megadva). Eddig 
minden rendben. Csakhogy a visszaigazolás után pár nappal kaptam egy 
telefont, hogy sajnos rossz hírük van, az az ár nem érvényes, és mondtak 
egy másikat, ami az előző több, mint másfélszerese. Ez nekem kb. 100eFt 
buktát jelentene, amit már nem szívesen nyelne le az ember.

Arra hivatkoznak, hogy megváltozott nekik is a beszerzési áruk. Én 
viszont az ő árajánlatuk alapján tárgyaltam az én Vevőmmel, az alapján 
adtam ki ajánlatot, ami tudtommal engem jogilag kötelez -meg persze 
erkölcsileg is. Én biztos nem fogok odaállni a Vevőm elé azt mondani, 
hogy bocs, megváltozott a beszerzési ár, fizess többet. Az ő 
visszaigazolásuk alapján terveztem és rendeltem nyákot, azzal mi lenne, 
ha másik alkatrészre újra kellene tervezni? Az idő meg fogy, 10 nap telt 
el az árajánlat kiadása óta, nekem közeleg az átadás határideje, és ezt 
az alkatrészt nem nagyon lehet most rövid idő alatt beszerezni. Ennyire 
nyeregben lennének a kereskedők, hogy így packázhatnak velünk? Állítólag 
az ő beszállítója allokációra hivatkozik.

Mit illik ilyenkor tennem? Lenyelni, és mérgelődni, vagy perrel 
fenyegetőzni, vagy mit? Nem igazán szeretném más hibáját én fizetni.


Gábor



More information about the Elektro mailing list