[elektro] vízhajtású autó ...valami itt nem stimmel

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Oct 6 13:31:51 CEST 2010


viszont a tiszta titan eleg konnyen eg! szerintem a hengerterben egyszeruen 
elegne aprodonkent.

vajk



________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Wed, 6 October, 2010 13:23:34
Subject: Re: [elektro] vízhajtású autó ...valami itt nem stimmel

Xorn wrote:

> Aranybol sem kerulne annyiba... :-)

Valamit valamiért!
Különben nem olyan rettentő drága ám ez! Pl galvánfürdők fűtőtestjei szoktak 
titánburkolatúak lenni. Azért, mert ez még az áramtérben se fog leoldódni. 
Mindenféle saválló anyag simán leoldódik, ha áram is folyik rajta át, márpedig, 
ha fémből van, akkor muszáj leföldelni, ha hálózati a fűtőpatron (leválasztó 
trafó túl drága ehhez).

Meglepő anyag amúgy. Egyszer valami szöget kellett valahova beverni, faszikám 
előkapott egy ilyen karvastagságú fűtőtest borítást, azzal verte be. Aztán 
elkértem tőle, nézem-nézem, ez pehelykönnyű, vékony falú, és semmi baja nem 
lett. Akkor mondta, hogy hát persze, titánból van. :-)

Vannak kerámia meg üveg burkolatok is, de ha az éppen izzó fűtőtest szintje alá 
megy a lé, és meglöttyen, a repedés borítékolható. Láttam ilyet is, hogy szépen 
körbe lerepedt a kerámia burkolat, és belezuhant a fürdőbe.

Dugattyúnak azért lenne jó, mert az olvadáspontja valami 1600 fok körüli, a 
szilárdsága is nagyobb sokkal, ezért kisebb tömegűt is lehetne csinálni. Kellene 

is, mert valami 4,5 a fajsúlya, az alué meg 2,7 ugye.

Marha drága, nagyteljesítményű masinákban kitelne anyagilag, nem?

hjozsi 

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



      


More information about the Elektro mailing list