[elektro] vízhajtású autó ...valami itt nem stimmel

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Oct 6 12:48:33 CEST 2010


juteszembe: a csapszeg-hajtokar talalkozast mi keni?

vajk



________________________________
From: "trebi at algoritmic.hu" <trebi at algoritmic.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Wed, 6 October, 2010 12:40:03
Subject: Re: [elektro] vízhajtású autó ...valami itt nem stimmel

jhidvegi wrote:
> trebi at algoritmic.hu wrote:
>
>>> A gyuru a szuk keresztmetszet. A dugot az huti .
>>
>> Be is b at szna, ha csak az hűtené. :)
>
> Ha ezt nem írtad volna, lenyomtam volna egy számítást a dugattyúgyűrű
> hővezető képességéről. Ebből jó eséllyel az derült volna ki, hogy a
> dugónak egy gyertya lágjától is meg kéne olvadnia. :-)
>
> Megúsztam. :-)

Szerintem is kb. az jönne ki, de számoljon utána a fene. :)
Amúgy a dugattyú palástján ott vannak az esztergálás barázdái, jó mélyen. 
Nem azért, mintha nem tudnák simára megcsinálni, hanem direkt: a barázdák 
megtartják az olajat. Ugyanezért van a henger hónolva is, ami ferde 
barázdáltságot ad, és az meg ott tartja meg az olajat. Eredőben olaj az 
olajon siklik, a felület legnagyobb részén. És a két folyadék egymásnak elég 
jól át tudja adni a hőt is, persze.
Van még ott a dugattyúcsapszeg, valami hőt az is kivisz, meg a kartergáz is, 
amiben mozog a dugattyú alja.
Az olajpsrickolás alulról, az már csak ez után jön, de az se kevés hőt von 
el. Elég gyakran be is kell építeni külön olajhűtőt ilyen esetben, mert 
túlmelegedne az olaj különben.

Trebitsch

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



      


More information about the Elektro mailing list