[elektro] vízhajtású autó ...valami itt nem stimmel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Oct 6 12:43:52 CEST 2010


charles hoss wrote:

> el is hagyjak mostanaban :
> te meg erre emlekszel :
> http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-0GKCOc5-kGYillF2hpC1a204QiHFGcyVCLUXy2oQh1tDehw&t=1&usg=__w5TFjh3X3siRwnsLrw3YiFobBgs=
> most erre tart :
> http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTuAt0C9s1ihnhbcnuqILzV6TFbDKWzDVuIlDmgicAv4GZY6M4&t=1&usg=__zBFvcqmt92LMGUxYFM526DCyP1s=

Valóban, ilyet még nem láttam, de a képen nem jól látszik valami: a csapra
merőlegesen kell lennie valami felületnek, ami átviszi az erőt. Hacsaknem van
segéddugó lejjebb, és a hajtórúd minden pillanatban a dugó tengelyével
egyirányú.

> a dugattu feletti ter atlaghomersekletet nem tudom , de elolvadt alu
> dugo van a polcomon - csunyan nez ki - felhabzott az alu es egy
> huvelykujjnyi res olvadt az egyik oldalaba .

Na persze, mindig lehet olyan üzemállapotot létrehozni, amikor elolvad valami.

>> Mindenesetre ha a dugó jellemzően leolvadós lenne, már kitalátak
>> volna oda valami más, hőfoktűrőbb anyagot, nem? Vagy minimum egy
>> sapkát a dugóra.
>
> mibol ? nagyon jo hovezeto kell legyen - ehhez jo az alu .

Neeem, én arra gondoltam, hogy ha a dugó feletti rész hőmérséklete átlagosan pl
900 fok lenne, és a dugó falán adott hő tud eltávozni, viszont a tetején lenne
egy hőszigetelő kerámiaréteg, az fel tudná venni nyugodtan az égéstér
átlaghőmérsékletét anélkül, hogy a dugattyú alu anyagának a hőmérséklete
ráközelítene az olvadáspontra.

Nem tudom, a titánnak mekkora az olvadáspontja (nincs kedvem megnézni), a 
fajsúlya viszont nem nagy. Ha nagyon spéci gép kell, csinálják titánból a dugót! 
:-) Mechanikailag is sokkal jobb.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list