[elektro] Tungsram kompakt fénycső

Lajos Rancz lajos.rancz at gmail.com
Sat Oct 2 08:51:45 CEST 2010


Szia!

Hu, asszem belecsaptam a temaba. Ez is erdekes logika. Te meddig szoktal
vmit csinalni, addig ameddig tonkremesz bele vagy elobb abbahagyod? Nem a GE
tehet rola, hogy a izzoszalas lampakat kivonjak a forgalombol. Egyebkent az
az erzesem, hogy mindenki tulmisztifikalja ezt a multi kerdest, pedig
egyszeru: a multikat is emberek iranyitjak (Magyaroszagon a helyi leanyokat
mi) akik a szintjukon rendelkezesre allo informaciok alapjan hoznak
_racionalis_ donteseket, pont ugy mint en vagy te. Ha kijon hogy nem eri meg
vmi akkor nem csinaljak. Ugyanaz mint kicsiben, csak az osszeg nagyobb.

Azt a logikat, hogy vasaroljunk helyit, egy mezogazdasagi termek eseten meg
meg tudom erteni (messzirol kell szallitani ezert permetezni kell,
egeszsegtelen; olyan fajta kell ami hosszan eltarthato, de az rossz izu
stb), de egy iparcikknel? Erre hajtunk 250 eve, hogy minel hatekonyabb
legyen a gyartas, es az a meret novekedesevel jar. Es ha az iparcikkeket igy
korlatozzuk terulet szerint akkor mi alapjan? Nem vehetek Nogradban gyartott
termeket itt Fejerben? Vagy csak magyart vehetek? Es ha itt nem gyartjak?
Vagy ha Androidos teleofnt akarok? Azt se lehet mert az meg amerikai
szoftverrel megy?
Ahogy most van az nem jo, mert rossz a gazdasagpolitika, gyenge az oktatas;
de semmikeppen a bezarkozas erre a valasz, ehhez tul kicsik vagyunk, fix
bukas lenne a vege.

udv

2010/10/1 Ferenc Kiss <ferenc.kiss at firewall.hu>

> Hát a lószart. Addig fejlesztett ameddig üzletet látott benne. Most meg
> bezárja a gyárait.
>
> Nekem meg nemzeti márka gyanánt eladja a gagyit. Javarészt nem az
> elektronika, hanem a cső nem bírt ki még annyit sem mint egy hagyományos
> fénycső.
>
>
> > -----Original Message-----
> > From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
> Behalf
> > Of jhidvegi
> > Sent: Friday, October 01, 2010 6:54 PM
> > To: elektro at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro] Tungsram kompakt fénycső
> >
> > Xorn wrote:
> > > Lofaxt magyar. 1992-ben a GE megvette, mert kellett neki a
> > > nyugat-europai uzlethalozat, nem tudott maskepp betorni az EU piacra.
> > > A markanevet megtartotta, mert az adja el a termeket a mai napig.
> >
> > Egyoldalú a tájékoztatás.
> > Jelentős fejlesztéseket is végzett a GE az összes tungsram gyárban, és
> > úja(ka)t
> > is épített, tiszta zöldmezőset. (Egyet legalábbis biztosan, mert azt
> > ismerem.)
> >
> > A boltokban nem csak tungsram név alatt lehet holmikat kapni, hanem GE
> név
> > alatt
> > is.
> >
> > Azért világosan kéne látni, hogy a GE és a hajdani tungsram méretében,
> > tőkeerejében, szellemi erejében is, nem volt egy súlycsoportban. Nem a GE
> > akarta
> > megvenni, hanem egyszerűen a szocialistan nagyvállalatokat az eredeti
> > formájukban nem lehetett megtartani. Szóval - tudom, nem mindenki - mi
> > akartuk
> > eladni. Amit nem sikerült, annak a helyén most kismillió cégecske van,
> mint
> > pl a
> > csepel művek helyén. A rábát sem az audi akarta megvenni, hanem mi
> akartuk
> > eladni. Szerintem mindkettővel meg még jópárral jól jártunk.
> >
> > De pl az ikarus szarul járt, mindegy, hogy kinek a tulajdonában volt, hol
> > orosz,
> > hol meg szélesgábor. Szerintem jobb lett volna, ha valami neves
> buszgyártó
> > veszi
> > meg.
> >
> > hjozsi
> >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list